A Porsche nemrégiben arról számolt be, hogy egy 7:38,9-es köridővel új rekordot állított be a Nürburgring Nordschleife 20,832 kilométeres szakaszán, de nem ám egy szupersportkocsival, hanem egy SUV-val. És most végre arra is fény derült, hogy melyik ez a modell: a vadonatúj Cayenne Turbo GT.

A most leleplezett újdonság 4 literes biturbó V8-as benzinmotorja a Cayenne Coupé Turbóból érkezett, de 90 lóerővel erősebb és 80 Nm-rel nagyobb nyomatékú lett.
Magyarul a Cayenne Turbo GT immár nem kevesebb, mint 640 lóerőt, illetve 850 Nm-t szabadít rá a négy kerékre, ami elsősorban a módosított főtengelynek, turbónak, befecskendező rendszernek és intercoolernek köszönhető.

A 0-100-as gyorsulás szintideje 3,9-ről 3,3 másodpercre olvadt, a végsebesség pedig 286-ról kereken 300 km/h-ra nőtt.

A szuperkönnyű és remek hangú titán sportkipufogót kapott újdonságban egy nyolcfokozatú Tiptronic S automata váltó teljesít szolgálatot, mely minden korábbinál gyorsabban pakolja a fokozatokat, ezenkívül pedig az átdolgozott PTM (Porsche Traction Management) mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Az új Arctic Grey fényezéssel is rendelhető Turbo GT 22 colos GT Design felniket kapott, melyekre elöl 285, hátul 315 milliméter széles Pirelli P Zero Corsa sportgumikat szerelnek, és amelyek mögött alapáras kerámiakompozit fékek találhatók.
A normál Turbóhoz képest 1,7 centiméterrel ültették le a futóművet, a háromkamrás légrugózást pedig 15 százalékkal keményebbre hangolták.


Karbonszálas anyagból készül többek közt a tető és a hátsó diffúzor is, a GT specifikus hátsó légterelő pedig 40 kilogrammal nagyobb leszorítóerővel kecsegtet.

A kizárólag négyszemélyes kupé SUV-ként elérhető újdonság új infotainment rendszert kapott, mely nemcsak Apple CarPlay, hanem Android Auto támogatással is rendelkezik.

A 196 078 eurós (69 millió forint) alapárú Cayenne Turbo GT első példányai szeptember közepén gördülnek be a kereskedésekbe.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.