Tóta W. Árpád: Nemzeti együttműködés a Fidesz ellen
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
Mi más kellhet egy praktikus modern családi autóba?
A Dacia hivatalosan is bemutatta legújabb modelljét, amely a nagyobb családi autó szerepét veszi át a márka kínálatában a Lodgy modelltől. A Jogger a márka negyedik "új pillére" a megújult Sandero, Duster és az elektromos Spring modell után. 2025-re a Dacia egyébként további két új terméket szeretne piacra dobni, amelyből az egyik Bigster néven ismert már.
A Jogger öt- illetve hétüléses variánsban is készül majd. Mindkét esetben 4,54 méter hosszú az autó, a tengelytávja 2,8 méter. Az ötüléses változat esetében a csomagtere 708 literes, a hétüléses esetében alapból 565 liter, illetve 160 liter, ha a harmadik sort is használjuk.
A Jogger kiállását a Dacia mostani Y alakú díszítéssel ellátott fényszórói határozzák meg, amelyet az idén bemutatott harmadik generációs Dacia Sandero honosított meg, illetve a 20 centis hasmagassága ad offroados hatást a Joggernek. A belső tér koncepciója nem különbözik jelentősen a Sandertől, ugyanazt a multimédiás rendszert és dekorációt látjuk viszont a műszerfalon.
Az újdonságot egyelőre egyetlen, turbós, 110 lóerős benzinmotorral mutatták be. A háromhengeres motor nyomatéka 200 Newtonméter, amelyet egy hatfokozatú manuális sebességváltó és elsőkerék-hajtás egészít ki. Érdekesség, de lesz egy Eco-G verzió is, amely nem más, mint egy földgázos, LPG-hajtású modell, amely vélhetően 100 lóerős lesz.
A Jogger motorikus újdonságai ugyanakkor még ezzel sem ért véget, mert 2023-ban hibrid hajtással bővül a kínálata és a gyártó tervei szerint a Jogger a piacon a legolcsóbb hétüléses hibrid modell lenne. A hibrid rendszer 1,6 literes, benzinmotort, egy elektromos motor és egy 1,2 kWh-os akkumulátorpakkot jelent, és úgy számolnak a városi forgalomban akár 80 százalékos fogyasztáscsökkenést is hozhat az elektromos üzemmód.
A Dacia Joggert a jövő héten lehet majd először élőben is látni a Müncheni Autószalonon. Az autónak 2022 februárjában a kereskedőknél kell lennie, a hírek szerint 15 ezer eurós (5,2 millió forint) alapárral lehet számolni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
A HVG újságírói adnak pár tippet a vakációhoz.
Heorhij Tihij szerint inkább azt kellene megmagyaráznia a magyar embereknek, hogy miként sikerült „elcseszni” az ország gazdaságát.
Az énekes már elnézést kért, amiért elragadta az aljas indulat.
Több oka is van a lakhatási válságnak.