szerző:
Tetszett a cikk?

A Cayenne S nagyobb és erősebb motorral támad, a zöld rendszámos hibridnek pedig nemcsak a teljesítménye, az elektromos hatótávja is nőtt. Testközelből ismerkedtünk meg a bestseller sportterepjáró megújult változataival.

A Porsche az egyik legfontosabb piacán, Kínában mutatta be a Cayenne 2017-ben debütált aktuális harmadik generációjának a megújult verzióját, mint ahogy a Mercedes-Maybach is Sanghajban leplezte le az általunk részletesen bemutatott első villanyautóját.

A Porsche valaha megejtett legkomolyabb ráncfelvarrásának keretein belül nemcsak a dizájnon módosítottak, hanem jelentősen továbbfejlesztették a műszerfalat és a hajtásláncokhoz is bátran hozzányúltak.

A faceliftes Cayenne-nel hetekkel a hivatalos leleplezés előtt egy kis német faluban ismerkedtünk meg testközelből, az embargó a mostani bemutató időpontjában járt le.

Porsche

Finomhangolás

A befoglaló méretek értelemszerűen nem változtak, és mivel a Cayenne, illetve a Cayenne Coupé formaterve jó néhány évvel a debütálás után sem tűnik megfáradtnak, a dizájnereknek nem volt túl sok feladatuk.

Ahogy az ilyenkor lenni szokott, átrajzolták a lökhárítókat, módosítottak a gépháztetőn, illetve felfrissítették az első és hátsó lámpákat. Mostantól alapáron jár az eddig opciós extraként kínált mátrix LED-fényszóró, és felár ellenében HD mátrix LED-lámpa is rendelhető.

Porsche
Porsche

A kétszer 16 384 mini-LED fényforrást felvonultató, 600 méterre vakítás nélkül elvilágító okosfényszóróról nemrégiben már részletesen írtunk – az újdonság elsőként a Cayenne-ben érhető el, a későbbiekben pedig várhatóan a gyártó többi típusában is fel fog bukkanni.

Hat új fényezés tűnt fel a színen, a legkisebb kerékméret az eddigi 19 helyett immár 20 colos, illetve új 21-21 colos felnik is rendelhetővé váltak. A Coupét immár tömegcsökkentett változatban is gyártják, mely 33 kilogrammal nyom kevesebbet, mint a normál változat.

Az utastérre vonatkozó embargó már hetekkel korábban lejárt, így a Taycanéhoz hasonlóvá tett műszerfalról korábban már részletesen beszámoltunk. Kettő helyett immár három kijelző, új PRND kapcsoló, áttervezett klímavezérlés, okos légkondi és új kormány, hogy csak a legfontosabb újdonságokat említsük.

Porsche
Porsche

Downsizing helyett

A Cayenne S 2,9 literes biturbó V6-os benzinmotorját nagyon szerettük, mégsem fájó szívvel búcsúzunk tőle, helyét ugyanis a komolyabb GTS és Turbo kivitelekből már ismerős 4 literes biturbó V8-as egység vette át.

Utóbbi 474 lóerős teljesítménye mellé kereken 600 Nm-es nyomaték társul, ami túlmutat az előd 440 lóerős, illetve 550 Nm-es produkcióján, így aztán a 4,9 másodperces 0-100-as szintidő is 4,7 másodpercre olvadt. Viszonyításképp, a GTS eddig 460 lóerőt és 620 Nm-t tudott.

Porsche

 

Porsche
Az alap Cayenne orrában továbbra is a jól ismert 3 literes V6-os turbómotor található, mely 340-ről 353 lóerőre izmosodott, a nyomatéka pedig 450-ről 500 Nm-re nőtt.

Ugyanez a motor rejtőzik a Magyarországon minden további nélkül zöld rendszámozható plugin hibrid kivitelben. A Cayenne E-Hybrid villanymotorja 41 lóerővel erősött, így már 176 lóerővel képes beszállni a hajtásba.

Porsche

Az összteljesítmény minimális mértékben, 462-ről 470 lóerőre nőtt, ellenben az akkumulátor kapacitása jelentősen növekedett. A 17,9 helyett immár 25,9 kWh-s egység ideális esetben 90 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé, és mivel AC-fronton immár akár 11 kW-tal is tölthető, egy teljes töltéshez kevesebb, mint 2,5 órára van szükség.

A Cayenne E-Hybrid a korábbiaknál kevesebbet fogyaszt, ami az optimalizált hibrid üzemmód által biztosított jobb hatékonyságnak köszönhető.

Porsche
Porsche

A faceliftes Cayenne első körben ezzel a három hajtáslánccal érhető el Európában, a többi kivitelről egyelőre nincs hivatalos információ. Értesüléseink szerint az 550 lóerős 4 literes biturbó V8-cal szerelt Cayenne Turbo távozik a kínálatból, a hasonló benzines egységre épülő csúcshibrid viszont nem, sőt!

A Turbo S E-Hybrid teljesítménye várhatóan tovább fog növekedni. Emlékeztetőül, a típus jelenleg 680 lóerőre és 900 Nm-re képes, ami 3,8 másodperces 0-100-as gyorsulást és 295 km/h végsebességet tesz lehetővé.

A legpotensebb Cayenne, a Coupéból készített és általunk is alaposan letesztelt Turbo GT immár csak az EU-n kívül kapható. Ez a 640-ről 659 lóerőre izmosodott szupersportos SUV változatlanul 3,3 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 300-ról 305 km/h-ra nőtt.

Porsche
Porsche

Végül, de nem utolsó sorban említést érdemel, hogy a teljesen átdolgozott, a Normal, Sport és Sport+ módokban az eddiginél sokkal karakteresebben viselkedő futóművel szerelt Cayenne opciós légrugós futóműve háromról két kamrára vált át, ami a fejlesztők szerint minden tekintetben egyértelmű előrelépést jelent.

Hogy ez a gyakorlatban pontosan mit takar, azzal kapcsolatban majd az első megtett kilométerek után tudunk nyilatkozni.

Porsche

Árak, elérhetőség

Mivel 2025-ben érkezik a teljesen új, immár 100 százalékban elektromos Cayenne, teljesen érthető, hogy a Porsche nem vágott bele egy új belső égésű motoros verzió fejlesztésébe, és helyette inkább egy mélyreható ráncfelvarrást hajtott végre a villany Cayenne-nel párhuzamosan továbbra is a kínálatban maradó aktuális generáción.

Legolcsóbban 89 097 euróból (33,9 millió forint) úszható meg a felfrissített, eddigieknél magasabb alapfelszereltségű Cayenne megvásárlása, Németországban ugyanis ennyibe kerül az alapmodell, melynek Coupé változata 93 143 eurón (35,4 millió forint) nyit.

A Cayenne E-Hybrid ára 103 344-106 352 euró (39,3-40,4 millió forint) magasságában alakul, a Cayenne S-ért pedig minimum 107 542-112 778 eurót (40,9-42,9 millió forint) kell a kasszában hagynunk.

A már rendelhető megújult Cayenne első példányait az ígéretek szerint júliusban vehetik át az európai vásárlók.

Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!