Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"69eaf758-6ed9-415c-9493-53cbb7a46146","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szerencsére nem ütközött a szemből érkezőkkel. ","shortLead":"Szerencsére nem ütközött a szemből érkezőkkel. ","id":"20250428_durrdefektet-auto-szalagkorlat-M3-as","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69eaf758-6ed9-415c-9493-53cbb7a46146.jpg","index":0,"item":"0ac4b02b-7043-416a-9687-90dfc0a189b0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_durrdefektet-auto-szalagkorlat-M3-as","timestamp":"2025. április. 28. 10:18","title":"Videón, ahogy durrdefekt miatt szalagkorlátnak csapódik egy autó az M3-ason","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68406ce3-7685-4323-bd85-3304e97c8751","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Vélhetően a többség elhúzza az utolsó pillanatokig. ","shortLead":"Vélhetően a többség elhúzza az utolsó pillanatokig. ","id":"20250428_kivarnak-a-plugin-hibridesek-a-zold-rendszam-leadasaval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68406ce3-7685-4323-bd85-3304e97c8751.jpg","index":0,"item":"fcf49c82-d9b6-48d7-a96e-861a119aa7a1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_kivarnak-a-plugin-hibridesek-a-zold-rendszam-leadasaval","timestamp":"2025. április. 28. 07:41","title":"Ingyen parkolás és spórolás: kivárnak a plugin hibridesek a zöld rendszám leadásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5eff989d-5ca9-47ba-85f3-cdb3bbc46cd8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy, állítólagosan a kínai gyártóipartól származó mintának köszönhetően életre kelhetett az Apple még be sem mutatott mobilja, az iPhone 17 Air.","shortLead":"Egy, állítólagosan a kínai gyártóipartól származó mintának köszönhetően életre kelhetett az Apple még be sem mutatott...","id":"20250428_apple-iphone-17-air-vekony-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5eff989d-5ca9-47ba-85f3-cdb3bbc46cd8.jpg","index":0,"item":"8aa579ab-6304-46e2-8bb8-c3537da5e65a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_apple-iphone-17-air-vekony-video","timestamp":"2025. április. 28. 18:03","title":"Őrült vékonynak tűnik az őszre várt iPhone 17 Air – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95474dd8-2902-44e8-90a7-8e8290a8a2be","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újra felül a retróvonatra a Sony, és visszahozz egy olyan funkciót, amit imádtak a felhasználók, amikor csak egy rövid időre tették elérhetővé.","shortLead":"Újra felül a retróvonatra a Sony, és visszahozz egy olyan funkciót, amit imádtak a felhasználók, amikor csak egy rövid...","id":"20250428_sony-plasytation-retro-felulet-rendszerfrissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95474dd8-2902-44e8-90a7-8e8290a8a2be.jpg","index":0,"item":"ba7ac952-97c1-46c5-878d-5630b4c73595","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_sony-plasytation-retro-felulet-rendszerfrissites","timestamp":"2025. április. 28. 15:03","title":"Akkora siker volt a PlayStation konzolok retrósítása, hogy visszahozza a Sony","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18a7ff53-88f7-49df-a941-cd7adc1ff8c4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár a mesterséges intelligencia tudását senki sem vitatja, a megbízhatóságát illetően már nem ennyire egyértelmű a helyzet. Ezért is lehet elgondolkodtató a hír, amely szerint mesterséges intelligenciát kezdtek el alkalmazni egy amerikai atomerőműben. Most még ugyan csak dokumentumkeresési célokra, azonban több olyan vállalkozás is van, amely már keresi a MI bevezetésének egyéb lehetőségét az atomenergia területére.","shortLead":"Bár a mesterséges intelligencia tudását senki sem vitatja, a megbízhatóságát illetően már nem ennyire egyértelmű...","id":"20250428_mesterseges-intelligencia-amerika-atomeromu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18a7ff53-88f7-49df-a941-cd7adc1ff8c4.jpg","index":0,"item":"46c417f3-01a2-4cd4-a453-aa86f815ddb8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_mesterseges-intelligencia-amerika-atomeromu","timestamp":"2025. április. 28. 20:03","title":"Mert ugye mi baj lehet? Egy atomerőműben elkezdték használni a mesterséges intelligenciát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon a jövőbeni emberes küldetésekkel. Ebben ugyanis van némi kockázat.","shortLead":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon...","id":"20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9.jpg","index":0,"item":"2beb6c9d-a3ba-4b2e-aa77-490b6767f191","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","timestamp":"2025. április. 28. 11:03","title":"Több mint 30-szor gyújtott be a NASA a „majdnem-hajtóművet”, és erre nagyon jó oka volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"968f6b11-9470-4e20-99ef-57219a76278d","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati döntőjében hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a Real Madridot. A katalánok a 32. alkalommal hódították el a trófeát.","shortLead":"A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati döntőjében hosszabbítás után 3-2-re legyőzte...","id":"20250427_Dramai-Hosszabbitas-utan-gyozte-le-a-Barcelona-a-Real-Madridot-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/968f6b11-9470-4e20-99ef-57219a76278d.jpg","index":0,"item":"3ed174be-2788-4dd8-9cfc-7e2456ae0898","keywords":null,"link":"/sport/20250427_Dramai-Hosszabbitas-utan-gyozte-le-a-Barcelona-a-Real-Madridot-ebx","timestamp":"2025. április. 27. 08:27","title":"Drámai hosszabbítás után kupagyőztes a Barcelona, le kellett fogni a dühöngő Real-sztárt – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b47d9a11-78a1-4a42-b0e3-3ad59a872ee0","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"Mi történik a testünkben, ha az ideális alak és testsúly elérése érdekében különböző diétákkal sanyargatjuk magunkat? Hogyan hat ez a női szervezetre, és milyen káros hatással lehet párkapcsolatunkra és szexuális életünkre?","shortLead":"Mi történik a testünkben, ha az ideális alak és testsúly elérése érdekében különböző diétákkal sanyargatjuk magunkat...","id":"20250324_Onsanyargatas-taplalkozas-huvelyszarazsag-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b47d9a11-78a1-4a42-b0e3-3ad59a872ee0.jpg","index":0,"item":"5b038ed7-d203-4f9c-8b60-70d08be92d62","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250324_Onsanyargatas-taplalkozas-huvelyszarazsag-cikatridina","timestamp":"2025. április. 28. 07:30","title":"Önsanyargatás a tökéletes alakért? Mutatjuk, mi mindennek árthat, ha folytatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""}]
A Cayenne S nagyobb és erősebb motorral támad, a zöld rendszámos hibridnek pedig nemcsak a teljesítménye, az elektromos hatótávja is nőtt. Testközelből ismerkedtünk meg a bestseller sportterepjáró megújult változataival.
A Porsche valaha megejtett legkomolyabb ráncfelvarrásának keretein belül nemcsak a dizájnon módosítottak, hanem jelentősen továbbfejlesztették a műszerfalat és a hajtásláncokhoz is bátran hozzányúltak.
A faceliftes Cayenne-nel hetekkel a hivatalos leleplezés előtt egy kis német faluban ismerkedtünk meg testközelből, az embargó a mostani bemutató időpontjában járt le.
Porsche
Finomhangolás
A befoglaló méretek értelemszerűen nem változtak, és mivel a Cayenne, illetve a Cayenne Coupé formaterve jó néhány évvel a debütálás után sem tűnik megfáradtnak, a dizájnereknek nem volt túl sok feladatuk.
Ahogy az ilyenkor lenni szokott, átrajzolták a lökhárítókat, módosítottak a gépháztetőn, illetve felfrissítették az első és hátsó lámpákat. Mostantól alapáron jár az eddig opciós extraként kínált mátrix LED-fényszóró, és felár ellenében HD mátrix LED-lámpa is rendelhető.
Porsche
Porsche
A kétszer 16 384 mini-LED fényforrást felvonultató, 600 méterre vakítás nélkül elvilágító okosfényszóróról nemrégiben már részletesen írtunk – az újdonság elsőként a Cayenne-ben érhető el, a későbbiekben pedig várhatóan a gyártó többi típusában is fel fog bukkanni.
Hat új fényezés tűnt fel a színen, a legkisebb kerékméret az eddigi 19 helyett immár 20 colos, illetve új 21-21 colos felnik is rendelhetővé váltak. A Coupét immár tömegcsökkentett változatban is gyártják, mely 33 kilogrammal nyom kevesebbet, mint a normál változat.
Az utastérre vonatkozó embargó már hetekkel korábban lejárt, így a Taycanéhoz hasonlóvá tett műszerfalról korábban már részletesen beszámoltunk. Kettő helyett immár három kijelző, új PRND kapcsoló, áttervezett klímavezérlés, okos légkondi és új kormány, hogy csak a legfontosabb újdonságokat említsük.
Porsche
Porsche
Downsizing helyett
A Cayenne S 2,9 literes biturbó V6-os benzinmotorját nagyon szerettük, mégsem fájó szívvel búcsúzunk tőle, helyét ugyanis a komolyabb GTS és Turbo kivitelekből már ismerős 4 literes biturbó V8-as egység vette át.
Utóbbi 474 lóerős teljesítménye mellé kereken 600 Nm-es nyomaték társul, ami túlmutat az előd 440 lóerős, illetve 550 Nm-es produkcióján, így aztán a 4,9 másodperces 0-100-as szintidő is 4,7 másodpercre olvadt. Viszonyításképp, a GTS eddig 460 lóerőt és 620 Nm-t tudott.
Porsche
Porsche
Az alap Cayenne orrában továbbra is a jól ismert 3 literes V6-os turbómotor található, mely 340-ről 353 lóerőre izmosodott, a nyomatéka pedig 450-ről 500 Nm-re nőtt.
Ugyanez a motor rejtőzik a Magyarországon minden további nélkül zöld rendszámozható plugin hibrid kivitelben. A Cayenne E-Hybrid villanymotorja 41 lóerővel erősött, így már 176 lóerővel képes beszállni a hajtásba.
Porsche
Az összteljesítmény minimális mértékben, 462-ről 470 lóerőre nőtt, ellenben az akkumulátor kapacitása jelentősen növekedett. A 17,9 helyett immár 25,9 kWh-s egység ideális esetben 90 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé, és mivel AC-fronton immár akár 11 kW-tal is tölthető, egy teljes töltéshez kevesebb, mint 2,5 órára van szükség.
A Cayenne E-Hybrid a korábbiaknál kevesebbet fogyaszt, ami az optimalizált hibrid üzemmód által biztosított jobb hatékonyságnak köszönhető.
Porsche
Porsche
A faceliftes Cayenne első körben ezzel a három hajtáslánccal érhető el Európában, a többi kivitelről egyelőre nincs hivatalos információ. Értesüléseink szerint az 550 lóerős 4 literes biturbó V8-cal szerelt Cayenne Turbo távozik a kínálatból, a hasonló benzines egységre épülő csúcshibrid viszont nem, sőt!
A Turbo S E-Hybrid teljesítménye várhatóan tovább fog növekedni. Emlékeztetőül, a típus jelenleg 680 lóerőre és 900 Nm-re képes, ami 3,8 másodperces 0-100-as gyorsulást és 295 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A legpotensebb Cayenne, a Coupéból készített és általunk is alaposan letesztelt Turbo GT immár csak az EU-n kívül kapható. Ez a 640-ről 659 lóerőre izmosodott szupersportos SUV változatlanul 3,3 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 300-ról 305 km/h-ra nőtt.
Porsche
Porsche
Végül, de nem utolsó sorban említést érdemel, hogy a teljesen átdolgozott, a Normal, Sport és Sport+ módokban az eddiginél sokkal karakteresebben viselkedő futóművel szerelt Cayenne opciós légrugós futóműve háromról két kamrára vált át, ami a fejlesztők szerint minden tekintetben egyértelmű előrelépést jelent.
Hogy ez a gyakorlatban pontosan mit takar, azzal kapcsolatban majd az első megtett kilométerek után tudunk nyilatkozni.
Porsche
Árak, elérhetőség
Mivel 2025-ben érkezik a teljesen új, immár 100 százalékban elektromos Cayenne, teljesen érthető, hogy a Porsche nem vágott bele egy új belső égésű motoros verzió fejlesztésébe, és helyette inkább egy mélyreható ráncfelvarrást hajtott végre a villany Cayenne-nel párhuzamosan továbbra is a kínálatban maradó aktuális generáción.
Legolcsóbban 89 097 euróból (33,9 millió forint) úszható meg a felfrissített, eddigieknél magasabb alapfelszereltségű Cayenne megvásárlása, Németországban ugyanis ennyibe kerül az alapmodell, melynek Coupé változata 93 143 eurón (35,4 millió forint) nyit.
A Cayenne E-Hybrid ára 103 344-106 352 euró (39,3-40,4 millió forint) magasságában alakul, a Cayenne S-ért pedig minimum 107 542-112 778 eurót (40,9-42,9 millió forint) kell a kasszában hagynunk.
A már rendelhető megújult Cayenne első példányait az ígéretek szerint júliusban vehetik át az európai vásárlók.