szerző:
Tetszett a cikk?

A kupés hangulatú jókora BYD Sealion 7 négy másodperc körül katapultál 0-ról 100-ra, és egy feltöltéssel akár 500 kilométert is képes megtenni. De 20 millió forinttól indulva nem lesz könnyű dolga a Tesla Model Y ellenében.

Az első európai gyárát Szegeden felépítő BYD 2023 őszén három villanyautóval érkezett meg Magyarországra, ez volt a Dolphin, az Atto 3 és a Seal, majd pedig tavaly egy újabb elektromos modell, a Seal U is felbukkant hazánk útjain, és nemrégiben ez utóbbi modell plugin hibrid változata, a Seal U DM-i is feltűnt a színen.

És most megérkezett Magyarországra a következő BYD villanyautó, mely nem más, mint a kupés hangvételű szabadidő-autók piacán hadrendbe állított Sealion 7, mely 4,5 centiméterrel hosszabb és 16,5 centiméterrel nagyobb tengelytávú a Seal U-nál.

A főtervező az a német származású Wolfgang Egger, aki korábban többen közt Alfa Romeók, Audik és Lamborghinik fejlesztésében vett részt.

BYD Sealion 7
László Ferenc
BYD Sealion 7
László Ferenc

A Comfort nevezetű, 313 lóerős és 380 Nm nyomatékú hátsókerék-hajtású alapmodell 20,046 millió forinton nyit Magyarországon, mely összeg ellenében egy 6,7 másodperces 0–100-as gyorsulású, 82,5 kWh kapacitású Blade akkumulátoros, 482 kilométeres WLTP-hatótávú példány vezethető haza.

A 21,979 millió forintos duplamotoros összkerékhajtású Design AWD verzió már 530 lóerős, illetve 690 Nm-es produkciót ad elő, és a szintén 82,5 kWh kapacitású aksiból 456 kilométeres hatótávot képes kifacsarni, miközben 4,5 másodperc alatt abszolválja a 0–100-as sprintet.

A gyártó hazai képviselete szerint a 0–100-as gyorsulás a gyakorlatban akár 4,3 másodperc alatt letudható, és a kigördülési idő nélküli amerikai szabvány szerinti érték kereken 4 másodperc.

BYD Sealion 7
László Ferenc
BYD Sealion 7
László Ferenc

A Sealion 7 tényleg nagyot lép, de a hazai menetpróbán a nyálkás felületű utakon inkább csak 5 másodperc körüli 0-100-as szintidőt tudtunk elérni. A nagyteljesítményű fékrendszernek köszönhetően a 100-0 km/h féktáv ideális esetben 37 méter.

A Design AWD-éhez hasonló teljesítményű, nyomatékú és gyorsulású, 23,057 millió forintos hivatalos listaáron jegyzett Excellence AWD kivitel 91,3 kWh telepe 502 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, és ez esetben nem vegán, hanem valódi bőr ülésekben foglalhatunk helyet.

BYD Sealion 7
László Ferenc
BYD Sealion 7
László Ferenc

Az átlagnál jobb minőségű és egész tágas utastérben a kellemes fogású, alul enyhén csapott vegán bőrkormány mögött egy 10,25 colos képátlójú digitális műszeregység figyel, a gombnyomásra motorosan elforgatható középső érintőkijelző 15, colos méretű. A szélvédőre vetítő HUD csak a legmagasabb felszereltségi szinten jár.

Az első ülések minden esetben elektromosan állíthatók, szellőztethetők és fűthetők, a légkondicionáló kétzónás, télen a fűtés a többi BYD-hez hasonlóan gyenge, ezenkívül pedig többek közt hangulatvilágítást, 12 hangszórós Dynaudio hi-fi-t, 18-60 W-os USB-C portokat és 50 W-os vezeték nélküli mobiltöltőt is kapunk.

BYD Sealion 7
László Ferenc
BYD Sealion 7
László Ferenc

A gigantikus panoráma üvegtető 2,1 négyzetméter felületű, az oldalüvegek duplarétegű hangszigetelést vonultatnak fel, a hátsó ülések támlája 20 fokos szögben dönthető.

A 150-230 kW-tal 10-ről 80 százalékra akár 24 perc alatt feltölthető, alapáron hőszivattyús BYD Sealion 7 2,22-2,43 tonnát nyom a mérlegen, a csomagtere 520-1789 literes, illetve elöl is kialakítottak egy 58 literes kis extra rakteret a töltőkábeleknek.

BYD Sealion 7
László Ferenc
BYD Sealion 7
László Ferenc

Az alapmodell 19 colos, a jobban felszerelt példányok 20 colos kerekeken gördülnek, elöl dupla lengőkaros-, hátul multi-link felfüggesztést találunk, frekvenciaváltozó csillapítással.

Érdekesség, hogy több riválistól eltérően a végsebesség nem 180-ra vagy 200-ra, hanem minden esetben 215 km/h-ra van korlátozva, így a Sealion 7 még az Autobahnon is egész szépen hasíthat.

A 8-in-1 hajtásláncba integrált villanymotor percenkénti fordulatszáma eléri a 23 ezret, ami új rekord az iparágban.

A főváros környéki rövid menetpróbán 22 kWh körüli átlagfogyasztást értünk el, de fűteni nem nagyon kellett a január végi tavaszban. Ez konkrétan 415 kilométeres hatótávot jelent a nagyobbik akkumulátor esetén.

BYD Sealion 7
László Ferenc
BYD Sealion 7
László Ferenc

A 4,83 méter hosszú ötszemélyes típusra 6 év, illetve 150 ezer kilométer teljeskörű garanciát vállal a gyártó. Aki esetleg ennél is nagyobb méretű elektromos BYD SUV-ra vágyik, annak ott az általunk a közelmúltban részletesen bemutatott hétszemélyes Tang divatterepjáró, melynek alapára 25,4 millió forint.

A magyarországi villanyautó piacon tavaly 18,3 százalékos piacrészt és ezáltal második helyet elért vállalat komoly sikert remél az új elektromos SUV-tól, mely többek közt a hamarosan megnyíló győri, pécsi és szegedi új BYD szalonokban is kapható lesz.

BYD Sealion 7
László Ferenc

A Kínában gyártott BYD Sealion 7 egyik legfőbb riválisa a 8 centiméterrel rövidebb és akár 7 személyes változatban is rendelhető Tesla Model Y, melynek hátsókerék-hajtású alapmodelljét 17,9 millió forinton listázzák, 19,4 millió forint ellenében pedig már 600 kilométeres hatótávú nagyobb aksival is elérhető.

A 3,7 másodperces 0–100-as sprintre képes Performance verzió árcéduláján 22,4 millió forintos összeg szerepel.

A Sealion 7-nél 200-400 kilogrammal könnyebb Tesla Model Y napokban debütált modernizált változata egyelőre csak egyetlen magas felszereltségi szinttel és összkerék-hajtással kapható, mely 25,3 millió forint ellenében 4,3 másodperces 0–100-as gyorsulást, illetve 568 kilométeres hatótávot biztosít.

BYD Sealion 7
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!