szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Európa, a világ második legnagyobb elektromosjármű-piaca visszatér az eladások növekedéséhez – jósolja egy kutatócég.

A Rho Motion kutatócég előrejelzése szerint a teljesen elektromos és plug-in hibrid járművek globális eladásai 2025-ben legalább 17 százalékkal növekednek, meghaladva a 20 millió darabot – írja a Reuters. Kína továbbra is vezető szerepet tölt be az elektromos autók piacán, ahol a támogatások meghosszabbítása révén a korábbi várakozásoknál is nagyobb növekedés várható.

Közös európai bónuszt akarnak a németek a villanyautók vásárlásához

Olaf Scholz német kancellár a Ford kölni gyárában beszélt erről, ahol két új elektromos modellt gyártanak, de egyelőre visszafogott termeléssel.

2024-ben az eladások 40%-kal ugrottak meg, elérve a 11 milliós darabszámot. Európában, a világ második legnagyobb elektromosjármű-piacán az új CO2-kibocsátási célok és az elérhetőbb árú modellek segíthetik a növekedést, bár az üteme várhatóan lassabb lesz, mint 2023-ban, ami kiemelkedő év volt.

A globális piac további változásait az egyes régiók eltérő szabályozási politikái befolyásolják. Európában az autógyártók akár 10 milliárd eurós bírságot is kockáztathatnak, ha nem teljesítik az uniós kibocsátási előírásokat, míg az Egyesült Államokban Trump politikai irányváltása hosszabb távon negatív hatással lehet az elektromos autók piacára.

Trumpék máris átírják az autók üzemanyag-takarékossági szabályait

Kevesebb tiszta hajtás kell. A VW már le is fújta, hogy elektromos autót vigyen az USA-ba.

A Rho Motion szerint az USA-ban 2025-ben 16 százalékos növekedés várható az elektromosautó-eladásokban, de a legrosszabb forgatókönyv szerint az akkumulátoros járművek iránti kereslet akár 47 százalékkal is visszaeshet. Ezzel szemben a kínai gyártású elektromos autók egyre erőteljesebben törnek be a latin-amerikai és az ázsiai piacokra, megerősítve a 2024-es trendeket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!