Jól megy a Skodának, mégis jelentős leépítést tervez
A cég vezetője szerint az elektromos autók gyártása jelenleg közel sem olyan nyereséges, mint a belső égésű motorral szerelt modelleké.
HVG
Klaus Zellmer, a Skoda vezérigazgatója az Automobilwoche ipari konferenciáján beszélt arról, hogy a vállalatuk sikerének egyik legfontosabb tényezője a széles modellválaszték és a viszonylag alacsony fix költségek. Ennek fenntartása érdekében a jelenleg 41 ezer főt foglalkoztató autógyártó nagyjából 15 százalékos létszámcsökkentést tervez. „A középpontban azonban nem az elbocsátások állnak. A hangsúly a természetes fluktuáción van” – jelentette ki.
Arról is beszélt a cégvezető, hogy a cseh cég számára az elektromobilitás fejlesztése komoly kihívást jelent a profitszint fenntartása szempontjából. Az elektromos autók ugyanis közel sem olyan nyereségesek, mint a belső égésű motorral szereltek. Az elektromos modellek közül a Skoda Elroq ára, bár ugyanazon a szinten van, mint a hasonló Karoqé, mégis lényegesen alacsonyabb haszonkulcsot ér el.
Hozzátette azt is, hogy modellkínálatával a Skoda jó pozícióban van, de egy további elektromos autó jót tenne neki. Elárulta: a jövőben az Octavia lehet az, amely elektromos hajtással is megjelenhet.
Az, hogy nálunk nem fogják árusítani, és ha mégis, akkor nem is ennyibe kerülne.
Tavaly a Skoda több mint 925 ezer autót gyártott világszerte, ami 4,2 százalékos éves növekedést jelent az egy évvel korábbi mennyiséghez képest.
A gyártó a jövőben elsősorban Indiában szeretne növekedni, hogy kevésbé függjön Európától. Zellmer olcsó járművekkel akarja felvenni a versenyt a kínai versenytársakkal.
„Olyannyira rímelnek egymással az ifjúkori élményeim és a mai benyomásaim, hogy azt éreztem, ha 1971–1972-ről írok, akkor az olvasó talán ráismer, hogy ugyanez történik most, csak jóval nagyiparibb módszerekkel vernek át minket” – mondja a 77 éves, tíz éve még sikeres filmrendező, aki azóta pályát módosított. A Hamisítók című hatodik regénye az 1970-es évek kommunikációs trükkjeit és ügynökügyeit eleveníti fel.