Öngólt rúghat az EU a kínai e-autók áradata ellen épülő nagy vámfallal
Az olcsó kínai elektromos autók elé útakadályokat állított az EU, ám azokat az unión belüli gyártással ki lehet kerülni, ahogy a BYD is teszi.
Az olcsó kínai elektromos autók elé útakadályokat állított az EU, ám azokat az unión belüli gyártással ki lehet kerülni, ahogy a BYD is teszi.
Ráadásul így a büntetővámokat is megússzák.
A Kínában gyártott elektromos autók versenytorzító állami támogatása miatt kivetett büntetővám jelentheti a casus bellit a Kína és az Európai Unió közötti kereskedelmi háborúban; a következő célpont pedig a kínai akkugyártás lehet, ahol az Unió belső piacán létesítendő üzemeknél is vizsgálhatják az anyacégek állami támogatását, keresztülhúzva Orbán álmait.
Megőrizte piacvezető pozícióját, és európai piacain jelentős növekedést tudott elkönyvelni a Magyar Suzuki Zrt., amelynek vezetői a 2023-as eredményről beszéltek.
Érdemes lehet kivárni, jöhetnek a kedvezmények?
Szerintük a helyi gyártásra átálló kínai cégek jó üzletet jelentenek a beszállítóknak.
A BMW, az Audi és a Mercedes vezetőivel tárgyalt Nagy Márton, és megegyeztek abban, hogy az autóipar korlátozása rossz lenne az EU-nak, ahogy a kínai elektromos autók büntetővámja is.
A kínai személyautó piacot egyértelműen a BYD dominálja, melyet jelentős távolságból követ a FAW-Volkswagen és a Geely.
Túl nagyok a kínai villanyautó-gyártók kapacitásai. Mivel exportjuk útjába az USA akadályokat állított, Európa felé vették az irányt.
A Porsche a saját hazájában közel 40 százalékkal tudta növelni az eladási mennyiséget.
2020 óta ez az első olyan negyedév, melyben romlottak a Tesla eladási mutatói.
Néhány hetet még várnunk kell a kívül-belül felfrissített Suzuki Vitara sorozatgyártásának megkezdésére.
A vásárlóknak adott esetben több, mint fél évet kell várniuk az akár 830 kilométeres hatótávú Xiaomi SU7-re.
Éveken át szinte biztosra vehető volt, hogy az elektromos autók fokozatosan átveszik a hagyományos – benzin- és dízelüzemű – személyautók helyét. Az utóbbi időben azonban megtörni látszik a trend.
Hogy pontosan mit, azt egyelőre nem árulták el.
A kínai óriás technológiája jobb, mint az amerikai, ezért szállíthat akkumulátorokat a Teslának, a Volkswagennek és a BMW-nek – mondják szakértők, akik a londoni The Guardiannek nyilatkoztak.
Motorból kevesebbet, autóból viszont többet gyártottak, mint egy évvel korábban.
Az elektromobilitás egyik alapautója volt sokáig.
Európában jelenleg a második legkelendőbb kocsi a Dacia autója.
Elon Musk egy emojival és egy cigivel reagált a füstbe ment tervre.