Ezek az európai autógyárak vannak a legnagyobb veszélyben
A Ford évtizedekig meghatározó európai gyára, a kölni például jelenleg alig 5 százalékos kihasználtsággal termel.
A Ford évtizedekig meghatározó európai gyára, a kölni például jelenleg alig 5 százalékos kihasználtsággal termel.
A nagy multiknál jellemzően legalább egy, de inkább több csoportos létszámleépítésnyi emberrel csökkent a dolgozók száma tavaly. A kisebb vállalkozásoknál még durvább a létszámcsökkenés.
A „gépek és szállítóeszközök” kivitele 7,4 százalékkal csökkent. Ezen belül az autóexport 10 százalékos visszaesést szenvedett el, az akkukat is magában foglaló villamos gépek exportja ötödével zuhant.
Ötmilliárd eurót akarnak spórolni, várhatóan elbocsátások lesznek a cégnél.
Jim Farley szerint hosszú távon a Kanadára és Mexikóra kivetett 25 százalékos vámtarifa soha nem látott méretű lyukat fog ütni az amerikai iparon.
Sorra veti ki a kereskedelmi védővámokat az amerikai elnök, kedden az acél- és az alumínium importjának extrasarcát jelentette be, de ehhez csapva belengette, hogy hasonló pluszterhekre számíthatnak az USA gyógyszer- és autóipari partnerei is. Utóbbiak között az egyik legjelentősebb Németország, és Donald Trump egy friss nyilatkozatában külön ki is pécézte a legnagyobb német autógyártókat, kétséget sem hagyva a következő célpontjai felől.
Az Európai Bizottság felkapta az uniós szintű villanyautó-támogatás bevezetésének gondolatát. Az elképzelés jó, de az úton sok a kátyú és az elágazás.
A Toyota közel 11 millió új autót értékesített tavaly, így könnyen megelőzte a második helyezett VW-t.
Beindulhat a nagy vándorlás a cégeknél.
Ha Kínában csinálnak hasonlót, akkor Európában miért ne?
Megint egy miniszteri bejelentésből tudta meg egy város, hogy kínai gyár épül náluk. A helyszín Hatvan, ahol a kínai Xinzhi fog autóalkatrészeket gyártani 2027-től. Évi egymillió darabot. Hogy kikkel, az még kérdés, a város volt polgármestere vendégmunkások tömegétől tart, a jelenlegi városvezető viszont inkább a forgalomnövekedéstől.
Pár órával azután, hogy a polgármester jelezte, vele senki nem egyeztetett, már találkozni tudott a kínai vállalat képviselőivel.
A legújabb elektromos agymotor elképesztően erős és egész könnyű.
Tavaly jelentősen több, mint 30 millió új autó készült Kínában.
Nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva.
Az egyre több konnektoros autót gyártó kínai SAIC-GM-Wuling fontos mérföldkőhöz érkezett.
A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik kézben tartják az akkumulátoripari technológiát és a nyersanyagokat is – mondja Várkonyi Gábor autópiaci szakember. Interjú.
A bajor gyártó regensburgi üzemében idén már több mint 100 ezer tisztán elektromos autó készült.
2025 végén két modellel indítja be magyarországi autógyárát a kínai BYD. A kis kategóriájú modelljük gyártása csúszik, először a Golf-kategóriában szállnak szembe az európai gyártókkal.