Villanybuszosításba kezdene a kormány, nem tudni, miből

A költség 500 milliárd forintra tehető.

  • hvg.hu hvg.hu
Villanybuszosításba kezdene a kormány, nem tudni, miből

A kormány háromezer elektromos buszt akar beszerezni, lehetőleg magyar forrásból. Csakhogy Magyarországon ma egyetlen ilyen gyártó van: egy kínai cég leánya.

Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke szerint ennyi elektromos busz beszerzése három év alatt nem reális. Nem csak a járművek árával kell számolni, az üzemeltetésükhöz szükséges infrastruktúrát is meg kell teremteni: töltőállomásokat kell létesíteni, a karbantartáshoz eszközökre és szakképzett szerelőkre van szükség. Mindez együtt 500 milliárd forintos tétel, és nem látszik, hol lehetne az ország költségvetésében ennyi pénzt találni.

A hazai gyártókra pedig egyelőre nem nagyon lehet támaszkodni: a Széles Gábor-féle Ikarus Járműtechnika kínai együttműködésben egy darab ilyen járgányt adott át eddig, Mészáros Csaba Evopro-csoportjának Modulo nevű midibuszából 20 darabot üzemeltet a BKV. Az egyetlen komoly potenciállal rendelkező szereplő Magyarországon a kínai BYD leánya, amelynek tulajdonosa azt ígéri, három év múlva évi 1000-1500 buszt fognak gyártani a komáromi üzemben, 60 százalékos magyar hozzáadott értékkel.

További részletek az e heti HVG-ben. 

HVG
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A végtelen lehetőségek iparága

Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.

Mi lesz a cégemmel utánam?

Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.