szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A költség 500 milliárd forintra tehető.

A kormány háromezer elektromos buszt akar beszerezni, lehetőleg magyar forrásból. Csakhogy Magyarországon ma egyetlen ilyen gyártó van: egy kínai cég leánya.

Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke szerint ennyi elektromos busz beszerzése három év alatt nem reális. Nem csak a járművek árával kell számolni, az üzemeltetésükhöz szükséges infrastruktúrát is meg kell teremteni: töltőállomásokat kell létesíteni, a karbantartáshoz eszközökre és szakképzett szerelőkre van szükség. Mindez együtt 500 milliárd forintos tétel, és nem látszik, hol lehetne az ország költségvetésében ennyi pénzt találni.

A hazai gyártókra pedig egyelőre nem nagyon lehet támaszkodni: a Széles Gábor-féle Ikarus Járműtechnika kínai együttműködésben egy darab ilyen járgányt adott át eddig, Mészáros Csaba Evopro-csoportjának Modulo nevű midibuszából 20 darabot üzemeltet a BKV. Az egyetlen komoly potenciállal rendelkező szereplő Magyarországon a kínai BYD leánya, amelynek tulajdonosa azt ígéri, három év múlva évi 1000-1500 buszt fognak gyártani a komáromi üzemben, 60 százalékos magyar hozzáadott értékkel.

További részletek az e heti HVG-ben.  

HVG
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!