Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Újra nagy ígéreteket kaptunk a magyarországi buszgyártásról, de a munkaerőhiány még komoly problémákat okozhat.
Idén 450-500 autóbusz készülhet el a magyar gyárakban – ígérte a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke. Vincze-Pap Sándor a Világgazdaságnak arról beszélt: a cél az, hogy 2022-re megduplázzzák a termelést, azaz évi ezernél is több magyar buszt gyártsanak.
Ez exportra még nem lenne elég, legalábbis ha az a cél, hogy a magyarországi buszpark 12-14 éves átlagéletkorát 6-8 évesre csökkentsék, gyakorlatilag a teljes termelést elvinné a hazai piac. A probléma az, hogy szakképzett munkaerőből nagy a hiány, pedig a megrendelések alapján akár kétszer annyi emberre is szükség lehet, mint ahányan most vannak a szakmában.
Nem most hallunk először szép ígéreteket a magyar buszgyártásról, de az előző hasonló lelkes mondatokat óriási kudarc követte. A leglátványosabb példa az Ikarus Egyedié, amely 180 jármű leszállítására kapott megbízást a Volánbusztól és a BKV-tól, majd határidőre 5 érkezett meg, a cég pedig csődvédelmet kért.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.