Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Újra nagy ígéreteket kaptunk a magyarországi buszgyártásról, de a munkaerőhiány még komoly problémákat okozhat.
Idén 450-500 autóbusz készülhet el a magyar gyárakban – ígérte a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke. Vincze-Pap Sándor a Világgazdaságnak arról beszélt: a cél az, hogy 2022-re megduplázzzák a termelést, azaz évi ezernél is több magyar buszt gyártsanak.
Ez exportra még nem lenne elég, legalábbis ha az a cél, hogy a magyarországi buszpark 12-14 éves átlagéletkorát 6-8 évesre csökkentsék, gyakorlatilag a teljes termelést elvinné a hazai piac. A probléma az, hogy szakképzett munkaerőből nagy a hiány, pedig a megrendelések alapján akár kétszer annyi emberre is szükség lehet, mint ahányan most vannak a szakmában.
Nem most hallunk először szép ígéreteket a magyar buszgyártásról, de az előző hasonló lelkes mondatokat óriási kudarc követte. A leglátványosabb példa az Ikarus Egyedié, amely 180 jármű leszállítására kapott megbízást a Volánbusztól és a BKV-tól, majd határidőre 5 érkezett meg, a cég pedig csődvédelmet kért.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.