A magyar buszgyártás felpörgetését ígérik, már ha lesz, aki hajlandó dolgozni

Újra nagy ígéreteket kaptunk a magyarországi buszgyártásról, de a munkaerőhiány még komoly problémákat okozhat.

  • hvg.hu hvg.hu
A magyar buszgyártás felpörgetését ígérik, már ha lesz, aki hajlandó dolgozni

Idén 450-500 autóbusz készülhet el a magyar gyárakban – ígérte a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke. Vincze-Pap Sándor a Világgazdaságnak arról beszélt: a cél az, hogy 2022-re megduplázzzák a termelést, azaz évi ezernél is több magyar buszt gyártsanak.

Ez exportra még nem lenne elég, legalábbis ha az a cél, hogy a magyarországi buszpark 12-14 éves átlagéletkorát 6-8 évesre csökkentsék, gyakorlatilag a teljes termelést elvinné a hazai piac. A probléma az, hogy szakképzett munkaerőből nagy a hiány, pedig a megrendelések alapján akár kétszer annyi emberre is szükség lehet, mint ahányan most vannak a szakmában.

Nem most hallunk először szép ígéreteket a magyar buszgyártásról, de az előző hasonló lelkes mondatokat óriási kudarc követte. A leglátványosabb példa az Ikarus Egyedié, amely 180 jármű leszállítására kapott megbízást a Volánbusztól és a BKV-tól, majd határidőre 5 érkezett meg, a cég pedig csődvédelmet kért.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.