Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Újra nagy ígéreteket kaptunk a magyarországi buszgyártásról, de a munkaerőhiány még komoly problémákat okozhat.
Idén 450-500 autóbusz készülhet el a magyar gyárakban – ígérte a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke. Vincze-Pap Sándor a Világgazdaságnak arról beszélt: a cél az, hogy 2022-re megduplázzzák a termelést, azaz évi ezernél is több magyar buszt gyártsanak.
Ez exportra még nem lenne elég, legalábbis ha az a cél, hogy a magyarországi buszpark 12-14 éves átlagéletkorát 6-8 évesre csökkentsék, gyakorlatilag a teljes termelést elvinné a hazai piac. A probléma az, hogy szakképzett munkaerőből nagy a hiány, pedig a megrendelések alapján akár kétszer annyi emberre is szükség lehet, mint ahányan most vannak a szakmában.
Nem most hallunk először szép ígéreteket a magyar buszgyártásról, de az előző hasonló lelkes mondatokat óriási kudarc követte. A leglátványosabb példa az Ikarus Egyedié, amely 180 jármű leszállítására kapott megbízást a Volánbusztól és a BKV-tól, majd határidőre 5 érkezett meg, a cég pedig csődvédelmet kért.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.