A távol-keleti bizonytalanság miatt egyre több termék gyártását hozhatják vissza Európába
A folyamatból a magyar szerszámkészítő és a műanyagfröccsöntő ipar is profitálhat.
A folyamatból a magyar szerszámkészítő és a műanyagfröccsöntő ipar is profitálhat.
Túlméretes szállítmányozásra más vállalatok is igénybe vehetik az Airbus ikonikus teherszállító repülőit, a Belugákat – közölte a repülőgépgyártó.
Már állnak a konténerátrakó óriásdaruk az ukrán határnál található fényeslitkei East-West Gate (EWG) intermodális terminálon, amely Európa legnagyobb, 5G-technológiát és zöld energiát használó ilyen szárazföldi létesítménye, egyúttal az Ázsia és Európa közötti vasúti áruforgalom új csomópontja lesz. A próbaüzem 2022 első negyedévében kezdődik, a második negyedévben pedig indulhat, immár élesben a munka. Az egy év alatt megépülő EWG jelentőségét jelzi, hogy szakemberek szerint az visszahelyezi Magyarországot a logisztika világtérképére.
Már állítják az Európában egyedülálló, 5G technológiával távolról vezérelhető óriásdarukat az ukrán határnál található fényeslitkei East-West Gate (EWG) intermodális terminálon. Az Ázsia és Európa közötti vasúti áruforgalom új csomópontja lesz az EWG, amellyel létrehozói reményei szerint erősödik Magyarország logisztikai szerepe.
Békeidőben még aligha volt olyan karácsonyunk, amelyre annyira nehéz lett volna felkészülni, mint az ideire. Az áruszállítás kaotikus helyzete, a globális chiphiány és a megugró infláció külön-külön is súlyos gondokat okoztak volna, de most egyszerre szembesülhetünk mind a hárommal.
Egyre fontosabb szerepet tölt be a digitalizáció a gazdaságban. A műholdas jelek alapján működő navigációs alkalmazások, okostelefonokkal vezérelhető robotok és szolgáltatások, mezőgazdasági drónok és az ipari automatizáció mellett a VR-technológiák is egyre nagyobb teret nyernek.
Bár a hétköznapi sofőrök mindebből keveset érzékelnek, az autóipar épp jelentős átalakuláson megy keresztül. Fontos, hogy amikor autóiparról beszélünk, nem csak a konkrét autógyártókra gondolunk, hanem azok beszállítóira, partnereire, akik nélkül bizony megállna az élet, de legalábbis a gyártás.
Az elmúlt időszakban felgyorsultak a folyamatok: olyan újítások és fejlesztések valósultak meg, amikre talán több időt kellett volna várni, hogy széles körben elterjedjenek.
Az akadozó logisztika és gyártás miatt kétharmadára csökkentette idénre tervezett bevételét a sportszergyártó. A Costco áruházlánc pedig vásárlási korlátozást vezetett be például a vécépapírra. Nem jön elég áru Ázsiából.
Aki szeptember közepén azon gondolkozik, hogy mik legyenek a karácsonyi ajándékok, az vagy túlstresszeli a dolgot, vagy az áruszállítás területén dolgozik. A logisztikai cégek sorra figyelmeztetnek: ugyan rajtuk kívül most még szinte senkit nem érdekel a karácsonyi előkészület, hamarosan tömegek szembesülhetnek azzal, hogy nagy drágulásra vagy csúszásokra kell felkészülni, annyira nagy a káosz az áruk szállításában világszerte.
A Covid-válság kitörése óta a közép-európai részvénypiacok alultejesítenek, és értékeltségük is átlagosnak mondható a fejlett piacokkal szemben. A jövőbeli teljesítményre azonban ez jó hatással lehet, jelentős felzárkózási potenciált tartogathat a régió. A közép-európai célpiacokon befektető OTP Quality és OTP Közép-Európai Részvény Alapot kezelő szakemberekkel beszélgettünk.
A logisztikai feladatokban vesznek részt, országszerte 23 kórházban.
Hernádi Zsolt alapkezelője révén kapcsolódik a nagy logisztikai hadművelethez.
Az elmúlt év és a világjárvány megmutatta, mennyire fontos, hogy egy vállalat válságbiztos módon tudjon működni, ebben pedig kulcsfontosságú szerep jut a robotizált logisztikai rendszereknek.
Az év eleji logisztikai áremelkedés és konténerhiány után most a kínai kikötőzárások okoznak súlyos problémákat, a hatásokat Magyarországon is lehet érezni.
A járvány nemhogy megtörte, hanem hatodik sebességbe kapcsolta a mindennapok igényeit kiszolgáló iparágat.
Több értelemben is túlhasználjuk bolygónkat, márpedig a gazdasági és társadalmi prosperáláshoz az emberi mohóság visszaszorítására, fenntartható fejlődésre van szükség. De mit jelent ez a gyakorlatban, és hogyan lehet jól hangzó, de üres ígéret helyett a vállalati stratégia szerves része?
Hatalmas az igény a logisztikai ingatlanokra, gombamód szaporodnak az új létesítmények. A szállodapiacon viszont vége az építési láznak, az irodák sorsa pedig még mindig kérdéses.
A kínai Henan Airport csoport elnöke a megállapodást csak az első lépésnek nevezte, ami hozzájárul a kínai–magyar gazdasági együttműködés elmélyítéséhez.
A Vodafone és az Ericsson által sikeresen demonstrált megoldásnak köszönhetően olyan alapvető sürgősségi szolgáltatások válnak elérhetővé, amelyek orvosi felhasználása akár életet menthet. A drónos kísérlet számos, az egész társadalom javát szolgáló technológia alapját adhatja a jövőben, amelynek – fejlesztői szerint – legnagyobb nyertese az egészségügyi, kereskedelmi és ipari szállítmányozás.