Kétmillió forinttal segítik Micheliszék a digitális távoktatást
A koronavírus-járvány miatti rendkívüli helyzetben Michelisz Norberték támogatásával egy átfogó digitális tananyagot tartalmazó szoftvert vásárolnak.
A koronavírus-járvány miatti rendkívüli helyzetben Michelisz Norberték támogatásával egy átfogó digitális tananyagot tartalmazó szoftvert vásárolnak.
HIÁNYOZTOK – jelenik meg az üzenet üresen kongó iskolák ablakában, miközben a valóságban egyenesen a családok nappalijába költöztünk. Hogyan lesz a virtuális jelenlét, a virtuális kapcsolattartás élhető és megerősítő minden érintett számára? Röviden úgy, ha megtanulunk egy kicsit gondolkodni egymás fejével, érezni egymás szívével. Pont, mint a valós kontaktuson alapuló kapcsolatban. Vélemény.
2020 március idusától kezdve többé nem szlogen az iskola–diák–család együttműködés, hanem a szükséges alap.
Sok a feladat, a tanárok más-más platformot preferálnak, a lógós diákok még lógósabbak, az oktatókra több munka hárul. A távoktatás még a jól ellátott fővárosi iskolákban sem zökkenőmentes. Ott pedig, ahol a hó vége felé eladják az okostelefont, hatványozottak a problémák. Sok helyen képtelenség lesz végigvinni a tanévet, pláne úgy, hogy minden ötödik diák kimaradhat az online oktatásból.
A kormány által sokszor lenézett és lesajnált tanári gárda kreatívan le tudta vezényelni az átállást a digitális oktatásra. Csak az oktatásirányítás nem tart lépést a változásokkal.
Egy friss tanulmány szerint az amúgy is lemaradó diákok a távoktatás miatt még jobban leszakadnak.
"És tudjátok kedves pedagógusok, mit írnak nekem a diákok rólatok? Hogy szükségük van rátok, és hogy a nyugalom pajzsai vagytok a körülöttük tomboló viharban" – írta az olasz oktatási miniszter (ott van ilyen) az ottani pedagógusoknak.
A koronavírus-járvány kitörése óta Magyarországon is emberek tízezrei kényszerültek otthon maradni. Ez változatos kihívások elé állít mindenkit, de szerencsére a digitális technológiának köszönhetően ma már sokkal több lehetőségünk van az otthoni munkavégzésre, tanulásra és a kikapcsolódásra is.
A Duma Aktuál nagy hangsúlyt fektet a közszolgálatiságra, ennek jegyében Hadházi László is besegít a tanároknak. Ezúttal a fizika a tantárgy, a humorista otthonról foglalja össze röviden, mit kell tudni az idő és sebesség viszonyáról.
Bár több intézmény évek, sőt évtizedek óta kísérletezik az oktatás bizonyos elemeinek virtualizálásával, az országban most zajló hirtelen átállásra senki nem volt felkészülve. A Szegedi Tudományegyetem Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoportjának vezetője csokorba gyűjti a módszertani, technikai és mentális dilemmákat.
Aki most jól tanul, a tanév végét követően környezettudatos gokartokban mérheti össze a vezetési tudását a társaival.
A cég önkéntesei ingyen rendelkezésre állnak, ha a pedagógusoknak technikai nehézségei adódnának.
Digitális jólét, digitális oktatási stratégia, digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos – volt itt papíron minden az utóbbi években, sőt, akadt 15 milliárd uniós pénz is. Ennek ellenére magára hagyta a kormány a pedagógusokat abban, hogy végrehajtsák a múlt péntek estére megvilágosodott Orbán Viktor által bejelentett tantermen kívüli tanítási rendet. Szerencsére. Vélemény.
Az új távoktatási forma nemcsak a pedagógusok számára kihívás, hanem a diákoknak és szülőknek is, akikre a járvány miatt még pszichológiai nyomás is nehezedik. Milyen stratégiákkal érdemes nekifogni az új rendszernek? Mit tehet a szülő, a diák, hogy jól jöjjön ki a koronavírus-időszakból?
A koronavírus-járvány idején is jelentkezik a Fülke, a hvg.hu közéleti podcastja. Radó Péter oktatáskutatóval arról beszélgettünk, milyen hatása van a vírusnak a magyar oktatásra.
A koronavírus-járványra reagálva közismert szoftverfejlesztők tették ingyenessé távmunkát és távoktatást segítő platformjaikat. Kisebb és nagyobb vállalatok, oktatási intézmények térítésmentesen használhatják a rendszereket, melyekkel fenntartható az üzletmenet, miközben minimalizálható a munkavégzés járványügyi kockázata.
A köznevelésért felelős államtitkár még nem tudja, mi lesz az érettségivel, de arra biztatja a diákokat, hogy készüljenek rendesen.
Egy úgymond szeméremsértő esetre hivatkozva tiltották meg a tanároknak Szingapúrban, hogy a kényszerű távoktatás során a Zoom videokonferencia alkalmazást használják.
Néhány hónap alatt senkiből nem lesz ugyan informatikus, de az úgynevezett bootcamp cégek szerint egy határozott lépést tehetünk ez irányba. A cégek gyorsan átálltak a karanténhelyzetre, sőt van, amelyik ingyenes képzést indít, van, amelyik távsegítséget nyújt a pedagógusoknak a digitális átálláshoz.
Mi a feladata az osztályfőnöknek a kényszerű távoktatás idején? Erről írt ajánlást, illetve gyűjti a konkrét tapasztalatokat az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete.