Digitális tanrendet vezettek be a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium nyolc osztályában
Így döntött az operatív törzs, miután több osztályban is felütötte a fejét a koronavírus-fertőzés.
Így döntött az operatív törzs, miután több osztályban is felütötte a fejét a koronavírus-fertőzés.
A döntést az intézmény a koronavírus miatti távolságtartási szabályokkal indokolta.
Az iskolába járás mellőzése jót tesz a kamaszoknak. Erre az első hallásra közhelyszerű megállapításra jutottak a Bristoli Egyetem kutatói, akik azt vizsgálták, milyen hatással volt a második félévi karantén 13–14 éves diákok pszichés jóllétére.
De mindenki – szülők, diákok, tanárok – a hagyományos oktatási rendet várja.
Egy friss felmérés szerint bár a digitális távoktatást a kormányzat sikertörténetként adja el, az oktatásirányításnak alig volt köze a digitális munkarend konkrétumainak megszervezéséhez. Azt elsősorban a pedagógusok, oktatási dolgozók bonyolították, saját kútfőből – akár saját pénzből is.
Eddig optimista hipotézis volt, hogy a pedagógusok tudnának önállóbban, a mindenkori helyi feladatokhoz alkalmazkodva dolgozni, a távoktatás erre kézzelfogható bizonyítékot nyújtott. Széles körben megtapasztaltuk, hogy a hagyományos iskola számos tevékenységi formája felesleges, és kipróbáltunk új dolgokat, amelyek hatékonyabbnak tűnnek – állítja Csapó Benő oktatáskutató, akivel arról is beszélgettünk, miért fontos igazán a PISA-teszt eredménye.
Még vizsgálják a járvány miatt bevezetett távoktatás tanulságait, de pár információt már elcsepegtetett a köznevelési államtitkár arról, mit tartanának meg a tantermen kívüli digitális munkarendből.
Az oktatási jogok biztosa szerint a testnevelő tanárt emberi méltóságában sértette meg a tankerület-vezető.
Komolyan meghurcolta a tankerület a „vasalódeszkás” tanárt.
A hátrányos helyzetű diákok egyharmada nem tudott bekapcsolódni a digitális oktatásba azokon a helyeken, ahol vannak tanodák. Ahol nincsenek, ennél is rosszabb lehet a helyzet. A távoktatás sikerességéhez nemcsak az eszközök hiányoznak, de a diákoknak sem tere, sem módszertana nincs az önálló tanulásra, szüleik pedig nem tudnak nekik hatékonyan segíteni – derül ki egy friss kutatásból.
Az eszközhiány mellett a technika kezelése is gondot okozott sok családnak a távoktatás hónapjaiban. Segítséget azonban kevesen kérnek, pedig nyolc általánossal nehéz a gyereket otthon tanítani. Ősszel biztos, hogy sokaknak ismételni kell. Helyszíni riport Balástyáról.
A hallgatók szerint van, akinek azzal kellett szembesülnie, hogy tíz nap alatt 12 zárthelyit, 4 jegyzőkönyvet és 4 házi feladatot kellene megoldania.
Nem áll meg az élet, ha a befogadhatatlan adatmennyiség csillapodik. Maradjon meg egy nap az ötből, amikor nincs bezárva és a székhez kötve a gyerek, amikor nem undokoskodik vele senki, amiért más tempóban halad. Vélemény a digitális (vagy inkább táv-) oktatás elmúlt bő két hónapjáról és arról, ami abból következik.