szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mi a feladata az osztályfőnöknek a kényszerű távoktatás idején? Erről írt ajánlást, illetve gyűjti a konkrét tapasztalatokat az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete.

Koronavírus-világjárvány
Már meghaladja az ötmilliót a koronavírussal megfertőzöttek száma a világon, és több mint háromszázezren vesztették életüket a betegség miatt, a járvány gazdasági hatásai pedig felbecsülhetetlenek. A járvány terjedése már több országban lassul, több helyen elkezdték enyhíteni a korlátozásokat, Igyekszünk mindenről tájékoztatni olvasóinkat, tartson velünk, olvassa cikksorozatunkat.
Friss cikkek a témában

„Évekkel ezelőtt merült fel a kérdés, hogy kell-e egyáltalán osztályfőnök az iskolában, illetve épp osztályfőnök kell-e. Akkoriban arra jutottunk, hogy nem fontos, hogy egyetlen személy cipelje az egész, sok esetben elviselhetetlenül nehéz batyut az adminisztrációtól az osztályprogramok megszervezéséig, azonban egy olyan eleme van ennek a hagyományos szerepnek, amelyről azt gondoljuk, hogy nem ereszthető el, ez pedig a személyesség. És ez az online iskolában sincs másképp…” – kezdi az ajánlását a szakmai szervezet.

A jelenlegi rendkívüli körülmények között kifejezetten fontos szerep hárul az osztályfőnökökre. Ki kell például alakítani az osztállyal való folyamatos kapcsolattartás mindenki számára otthonos kereteit. Szükség van az online együttlétre, amikor a csoport tagjai örülhetnek egymásnak, amikor ki-ki megoszthatja a problémáit, kibeszélheti a félelmeit és megbeszéljük a mindenkit érintő tanulásszervezési kérdéseket.

Az osztályfőnök sokat tehet annak érdekében is, hogy az osztályban működő tanárok összehangolják az elvárásaikat, ne zúdítsanak az elviselhetőnél nagyobb terhet a tanítványaikra. Célszerű folyamatos kapcsolatot tartani az osztályban tanító tanárokkal, jelezni, ha a diákok oldaláról problémák vetődnek fel, segíteni a feszültségek megelőzésében, feloldásában.

„Ugyanabban a feszültségektől terhes világban élünk valamennyien. A pedagógus akkor tudja a legtöbbet nyújtani, ha nyitott a gyerekek, a szülők (és a kollégák) felé, bizalmat kelt és bizalmat ad, segít, ha kell, és kész az értelmes együttműködésre. Miközben ügyel a saját jóllétére, szükségleteire, határaira is” – zárul az ofoe.hu-n megjelent írás.

Egyben arra is kérik az osztályfőnököket, hogy írják meg nekik a tapasztalataikat.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Balla István Kult

Viharos gyorsasággal álltak fel a digitális operatív törzsek az iskolákban

A legtöbb helyen izgalmas kihívásként tekintenek a tanárok a közoktatás digitális térbe helyezésére, napok óta az innovációs lehetőségeken gondolkodnak a tantestületek. Mindenképp egy nagy oktatási és szociális kísérletről van szó, aminek azért megvannak a veszélyei is: a leszakadó rétegek hátrányai várhatóan még inkább nőnek.

A költségvetésbe is beleírja a kormány, hogy az EU nem ad pénzt a járvány ellen

A költségvetésbe is beleírja a kormány, hogy az EU nem ad pénzt a járvány ellen

Magyarországra jött az egyik legextravagánsabb sportkocsi kabrió változata – beleültünk

Magyarországra jött az egyik legextravagánsabb sportkocsi kabrió változata – beleültünk

Villany-mentőautó: a motorjának nincs, csak a szirénájának van hangja

Villany-mentőautó: a motorjának nincs, csak a szirénájának van hangja