szerző:
hvg.hu

A kelet-közép-európai fiatalok többsége a mainál gyakorlatiasabb oktatást szeretne az iskolában. A Z generáció élménydús, közösségi nyelvtanulást, illetve az internetes lehetőségeket keresi.

Miközben széles körű az egyetértés arról, hogy az idegen nyelvek elsajátítására már diákkorban szükség van, mégsem javul jelentősen a fiatalok és a munkavállalók beszédkészsége a leginkább elterjedt angol nyelv esetében sem – derül ki az Angloville – a régiós országok 12-18 éves diákjainak nyelvtanulását vizsgáló – kutatásából.

Kiderült, hogy az iskolai angolórák a nyelvtudás valós körülmények közötti használatára alig készít fel. Erre csupán a cseh szülők adtak közepesnél jobb osztályzatot (3,4), de az országok közötti átlag így is csak 2,8 a szülők körében, a diákok értékelése pedig átlagosan 2,6 volt.

Ez összecseng azzal, hogy összességében a diákok mindössze 41 százaléka számolt be arról, hogy az angolt magabiztosan tudta használni, amikor szüksége volt rá. Azonban míg a lengyel és román diákok körében az angolul folyékonyan beszélők aránya 50, illetve 41 százalék, addig a magyar és cseh diákok körében ezt csupán a diákok kevesebb, mint ötödére igaz.

Ez is azt mutatja, hogy a középszintű felvételit az egyetemi felvételiknél előírni meglehetősen diszkriminatív, hiszen az ingyenes közoktatás erre alig készít fel, és akinek nincs pénze különórákra, nyelvi táborokra, annak nagyon nehéz a megfelelő tudást biztosítani.

A diákok jellemzően az angoltanulást az általános iskolában kezdik, már kisiskolás korban gyakori azonban, hogy a szülők kiegészítő módszerekhez folyamodnak. A különböző iskolán kívüli tanulási módszerekhez gyakrabban nyúlnak Lengyelországban és Romániában a magyar és a cseh diákokhoz képest.

A magyar, lengyel és román szülők számára a magántanár fogadása az első gondolat, a diákok 61-71 százalékának voltak már különórái ezekben az országokban. Szintén gyakori, hogy a diákok interneten, közösségi platformokon vagy játékok segítségével tanulnak angolul – a megkérdezett fiatalok legalább fele rendelkezett ilyen tapasztalattal. A kifejezetten nyelvtanulásra készített applikációk, online tanfolyamok ugyanakkor kevésbé népszerűek, csupán a diákok negyede használta ezeket korábban.

A régiós kutatás egyik fő célja volt, hogy kiderüljön, a különböző tanulási formák közül melyek járulnak hozzá leginkább a diákok angoltudásának fejlődéséhez saját és szüleik megítélése szerint. A tanulók a leghasznosabbnak a nyári nyelvi táborokat ítélték, miközben magas értékelést kaptak a magántanárok által adott órák és az internet, játékok vagy családi segítség kapcsán történő nyelvtanulás.

A rangsor túlsó oldalán az iskolai nyelvórák és a nyelvtanulást segítő alkalmazások helyezkednek el, ezek bizonyultak a legkevésbé célszerűnek a válaszadók szerint (az e megoldásokat illető értékelések 2,9 és 3,1 pont voltak).

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A Hableány-tragédia miatt a koreai turisták továbbra is törlik a hajós programokat

A Hableány-tragédia miatt a koreai turisták továbbra is törlik a hajós programokat

Olcsó és egész vállalható külsejű ez az Oroszországban készülő kínai divatterepjáró

Olcsó és egész vállalható külsejű ez az Oroszországban készülő kínai divatterepjáró

Többen megsérültek az M5-ösön egy balesetben

Többen megsérültek az M5-ösön egy balesetben

Autókat nyelt el az esővíz Szolnokon – fotó

Autókat nyelt el az esővíz Szolnokon – fotó

Az újraválasztásra hajtó Trump egyetlen nap alatt 25 millió dollárt gyűjtött

Az újraválasztásra hajtó Trump egyetlen nap alatt 25 millió dollárt gyűjtött

Ma is le fog szakadni az ég

Ma is le fog szakadni az ég