szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az énekesnő egy luxusmárka alatt vezet majd divatházat - de miért számít ez mérföldkőnek a divatiparban?

M mint Mademoiselle. A bennfentesek így hívták azt a kétéves projektet, amellyel előkészítették, hogy a párizsi székhelyű LVMH luxusipari cég divatházat alapítson Rihanna barbadosi énekesnő irányításával.

A világ harmadik leggazdagabb emberének számító, százmilliárd dolláros vagyonú Bernard Arnault által felépített LVMH általában kész divatházakat vásárol, legutóbb 1987-ben indított egyet a semmiből, a Christian Lacroix-t, amit 2005-ben eladott.

A Dior, a Givenchy, a Fendi vagy a Céline mellé most felsorakozó Fenty a 31 éves énekesnő családnevét viseli. A hírek szerint Arnault 30 millió dollárt tett bele, Rihanna pedig a közönsége körében élvezett befolyásával, valamint tervezői munkájával száll be, és a tulajdonnak hajszál híján a felét birtokolja.

Az 1988-ban, Robyn Rihanna Fenty néven, a barbadosi Saint Michelben született, majd a sziget fővárosában, Bridgetownban felnőtt popsztár teljes szabadságot és vezérigazgatói címet kapott. Ő az első nő, aki divatházat építhet fel az LVMH-n belül, és Arnault úgy véli, a luxuscég által kínált gyártókapacitás és logisztika, valamint a közösségi médiában, illetve a millenniumi generáció körében kialakított tábor összeházasításából csak siker születhet.

Az Instagramon 73 millió, a Twitteren 92 millió követővel rendelkező Rihanna már bizonyított, hiszen a szintén az LVMH birodalmán belül 2017 szeptemberében elindított Fenty Beauty nevű kozmetikai márkája tavaly 570 millió dolláros bevételt ért el. Ha a divatház is ennyire bejön, akkor a lelkes kommentárok szerint a hivatalos divatipari képzettség nélkül is határozott ízléssel bíró énekesnő akár XXI. századi Coco Chanel is lehet: hozzá hasonlóan formálhatja át, hogy mit hordanak magukon – ruhaként, táskaként, kiegészítőként, parfümként, kozmetikumként – a nők. Ezt a reményt táplálta a Fenty május végi párizsi, majd New York-i bemutatkozása előtti két év felkészülésének elnevezése, hiszen a Mademoiselle a számos kapcsolatot megélt, de férjhez soha nem ment Coco Chanel eposzi jelzője volt.

Rihannának gyerekként csak annyi köze volt a ruhákhoz, hogy az apjával együtt, jövedelemkiegészítésként azokat árult Bridgetownban egy utcai bódéban, később igazi Hamupipőke-történet főszereplőjeként lett világhírű popsztár és divatház-alapító.

Az énekesnő karrierjéről, és sikereinek titkáról az e heti HVG-ben olvashat hosszabban!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!