Ami felháborító, hogy a MÁV applikációja és a kijelző Szolnokon 27-30 perc késést mutat, holott legalább 120 percnél tartunk
– számol be a MÁV aktuális összeomlásának kezeléséről a véletlenül épp a mai haváriával érintett vonalon utazó munkatársunk.
Ahogy arról a HVG is írt, vasárnap délután Szajol és Szolnok között, Millérnél egy magántársaság szerelvény nélkül közlekedő mozdonya nem állt meg egy számára tiltó jelzést adó jelzőnél, egy váltót megrongált és arra a vágányra haladt ki, ahol az ellenkező irányban a Budapestről Záhonyba tartó Nyírség IC szabályosan haladt. A két vonat 200 méterre állt meg egymástól, személyi sérülés nem történt, de a közlekedés összeomlott.
Ez a második MÁV-összeomlás két nap alatt: szombaton a pécsi vonal esett el, egy lerobbant motorvonat miatt kellett bevetni a pótlóbuszokat.
A Lázár János által büszkén prezentált MÁV-pótlóbuszok használata azonban kollégánk szerint korántsem olajozott.
„16:45 körül szálltam fel Gyomán a Békéscsabáról Budapestre tartó IC-re. Mezőtúrig jutottam, ott megálltunk és végigsétált a kalauz a vonaton, hogy Szajolnál át kell majd szállnunk buszra, ami elvisz Szolnokig, onnan pedig megoldjuk a továbbjutást vonattal, ahogy akarjuk” – írta kollégánk este 7 óra előtt valamivel. Hozzátette:
„Szajolig azonban mostanáig nem jutottunk el. Egy órája Tiszatenyőn rostokolunk, meg sem mozdul a szerelvény, tájékoztatást azóta nem kaptunk. Fogalmunk sincs, hogyan, mikor indulunk tovább és hogy jutunk fel Budapestre, ahova amúgy most, 18:50-kor kellett volna megérkeznünk. Dugig van a vonat, klíma nincs, de legalább ma 40 fok se.”
Kollégánk vonata végül több mint egy óra várakozás után továbbindult: mint elmondta, az előrejelzés szerint várhatóan 20:50-re, azaz a tervezettnél két órával később érnek majd Budapestre.