szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nincs is provokálóbb téma, mint az anyák felszabadítása.

Idén anyák napján már mozgósította a kommenthadsereget a Telekom, és nem aratott egyöntetű sikert, az akkori reklámot nagyon sokan bűntudatkeltőnek minősítették. Most ismét egy társadalmi üzenet átadásával próbálkozik a cég így karácsony közeledtével (és talán a bűntudatkeltés sem áll messze tőlük), de most a KSH adataiból indulnak ki, miszerint

Magyarországon a nők átlagosan kétszer annyi időt fordítanak a ház körüli munkák elvégzésére és a gyerekek nevelésére, mint a férfiak. Még munka mellett is.

A kreatívok pedig kitalálták, hogy apu és a gyerekek vegyék át anyu feladatait egy napra – főzéssel, mosással, iskolába rohangálással –, amiből aztán vicces, elkeseredett és tanulságos jelenetek születtek, hogy aztán a végén ott legyen a felismerés:

Sejtettem, hogy lesz dolgom, de hogy ennyi… szerintem ehhez egy ember kevés.

És itt az ideje, hogy mostantól elosszák anyu terheit.

Az önérzetes kommentelők rögtön megjegyezték, hogy

  • Miért olyan rohadtul nagy dolog ez?
  • Miért kell annyira felfújni, hogy anyuka így, meg anyuka úgy?
  • Meg, hogy eléggé degradáló ennyire impotensnek beállítani a férfiakat, amikor a nők fele egy tojást nem tud megsütni, meg a mosógépet kezelni!
  • Meg, hogy manapság nagyon trendi a nőket sajnáltatni, és mindenhova őket benyomni, de köze sincs a valósághoz!

Persze, lehet belemenni a kommentháborúba, de inkább csak visszaidéznénk a KSH 2017-es adatait:

Magyarországon a nők átlagosan kétszer annyi időt fordítanak a ház körüli munkák elvégzésére és a gyerekek nevelésére, mint a férfiak. Még munka mellett is.

Ide kattintva eléri a Nyüzsi további cikkeit, azonnali véleményeket, érdekességeket, szórakoztató mémeket, gif-eket, videókat. 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Élet+Stílus

Mégis, hogy merészelik? – reklámok, amelyek a Coca-Cola plakátjainál is nagyobbat szóltak

Meleg párok forró csókjai egy vodka társaságában, szexuális zaklatás egy borotva reklámjában és egy HIV-fertőzött ember feneke óriásplakátokon. Nem a Coca-Cola az első vagy egyetlen cég, amely társadalmilag fontos témát karolt fel egy reklámkampányban, sőt a nagy márkáknak kifejezetten megéri, ha termékeikhez mélyebb szociális üzenetet is társítanak. Ügyes és félresikerült, bátor és botrányos, de az embereket minden esetben erősen megmozgató reklámokat gyűjtöttünk össze.