szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Paolo Sorrentino vatikáni víziója kicsit sok a velencei patriarkátus illetékesének.

Az új pápa erős főcímmel indul. Paolo Sorrentino (nálunk az HBO-n) futó sorozatának az egyik erőssége kétségtelenül az a képi világ, amelyet a rendező megálmodott. Az egyes részek ugyanazzal a tematikájú, mégis kicsit mindig változó jelenettel indulnak (vagyis nem érdemes átugrani), amelyben egy hatalmas neonkereszt előtt hiányos öltözetű apácák táncolnak és vonaglanak meglehetősen érzéki mozdulatokkal egy régi velencei kolostorban.

A fülledt képsorokat nem tudta szó nélkül hagyni Gianmatteo Caputo, a velencei patriarkátus műemlékvédelmi illetékese. A közleményében, amelyet a Kreatív vett észre, azt írja, hogy a főcímet semmiféle cselekmény nem indokolja. Szerinte a jelenetek sértőek, és bár elismeri, hogy Sorrentino teatrális jelenetekben gondolkodik, de szerinte ezeket a képsorokat a provokáció szándékával alkotta meg – tiszteletteljes kreativitás helyett. Ezért arra biztatja a nézőket, ignorálják ezeket a jeleneteket, hogy ne érjen célba Sorrentino provokációja, a cenzúrával viszont szerinte nincs értelme bajlódni ebben az esetben.

via GIPHY

Az egyházi illetékes szerint nem lett volna szabad engedélyezni a forgatást a Cini Alapítvány termében, Paolo Veronese Kánai mennyegző című képe alatt.

Kell-e ennél jobb reklám a sorozatnak?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Csatlós Hanna Kult

Ezért a pápáért még Sharon Stone is ledobja a cipőjét

Paolo Sorrentino vatikáni sorozatának második évada valószínűleg az év egyik leginkább szexuálisan túlfűtött szériája lett. Talán soha nem szerepelt még ennyi fedetlen női mell és ennyi pápa egyszerre egyetlen filmben vagy sorozatban sem. Az új pápa a merész képzettársítások, a felszabadító humor és a zseniális John Malkovich miatt ígérkezik jónak.