A hálóingben vonagló apácák kiborították az egyházat
Paolo Sorrentino vatikáni víziója kicsit sok a velencei patriarkátus illetékesének.
hvg.hu
Az új pápa erős főcímmel indul. Paolo Sorrentino (nálunk az HBO-n) futó sorozatának az egyik erőssége kétségtelenül az a képi világ, amelyet a rendező megálmodott. Az egyes részek ugyanazzal a tematikájú, mégis kicsit mindig változó jelenettel indulnak (vagyis nem érdemes átugrani), amelyben egy hatalmas neonkereszt előtt hiányos öltözetű apácák táncolnak és vonaglanak meglehetősen érzéki mozdulatokkal egy régi velencei kolostorban.
A fülledt képsorokat nem tudta szó nélkül hagyni Gianmatteo Caputo, a velencei patriarkátus műemlékvédelmi illetékese. A közleményében, amelyet a Kreatív vett észre, azt írja, hogy a főcímet semmiféle cselekmény nem indokolja. Szerinte a jelenetek sértőek, és bár elismeri, hogy Sorrentino teatrális jelenetekben gondolkodik, de szerinte ezeket a képsorokat a provokáció szándékával alkotta meg – tiszteletteljes kreativitás helyett. Ezért arra biztatja a nézőket, ignorálják ezeket a jeleneteket, hogy ne érjen célba Sorrentino provokációja, a cenzúrával viszont szerinte nincs értelme bajlódni ebben az esetben.
Az egyházi illetékes szerint nem lett volna szabad engedélyezni a forgatást a Cini Alapítvány termében, Paolo Veronese Kánai mennyegző című képe alatt.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.