Túl sok gyalogost ütnek el, megváltozhat a KRESZ

Évente több mint ezer gyalogost gázolnak el a zebrán, a független Székely Sándor ezért több változtatást is javasol.

  • hvg.hu hvg.hu
Túl sok gyalogost ütnek el, megváltozhat a KRESZ

Az Innovációs és Technológiai minisztérium felkarolta Székely Sándor független országgyűlési képviselő kezdeményezését az úgynevezett "zebraminimumról", amellyel a képviselő csökkentené a balesetek számát - írja az atv.hu. Évente átlagosan 2500 gyalogost ütnek el az utakon, 40 százalékukat a zebrán.

Székely szerint újra kellene festeni a zebrákat, és módosítani a KRESZ-t. Felvetése szerint például az iskolák, óvodák környékén 40 km/órával lehetne közlekedni.

A képviselő javaslatát az országgyűlés illetékes bizottság is támogatta, az ITM-ben pedig létrejött a részletekkel foglalkozó bizottság. A rendőrség viszont nem változtatna a KRESZ-en. Berzai Zsolt alezredes szerint elkerülhetők lennének a balesetek, ha az autóvezetők a közlekedés szabályait betartva, tehát kellő óvatossággal, körültekintéssel, lassabban közelítik meg a zebrákat, a gyalogos pedig körülnéz, mielőtt az úttestre lép, még akkor is, hogyha neki van elsőbbsége.

A Budapesti Autósok Közösségnek társalapítója, Csősz Krisztián a 40 km/órás korlátozásról azt mondta,

"Ez valóban hozhatna abból a szempontból eredményt, hogy ilyen esetben a gyalogos nem sérül annyira meg, ugyanakkor rengeteg hátránnyal is jár, környezetszennyezéstől kezdve az agresszióig, feszültséget okozna ez a sofőrökben."

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.