szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az üzletlánc emellett 35 millió forinttal támogatja a NANE munkáját.

Az otthonnak biztonságos helynek kell lennie, ez azonban nem mindenkinek adatik meg – erre szeretné felhívni a figyelmet az IKEA a Nők A Nőkért Együtt az Erőszak Ellen Egyesülettel (NANE) közös kampányában. Mint közleményükben írják, a sokszor láthatatlan, de nagyon is valóságos problémáról szól a napokban bemutatott kisfilmjük is. Emellett bejelentették:

az IKEA 35 millió forinttal támogatja a NANE munkáját és az érintetteket az elkövetkezendő két évben.

Jelenleg több mint 200 ezer nő él Magyarországon fizikailag bántalmazó kapcsolatban vagy épp abból próbál kiszabadulni – áll a közleményben. Az Európai Alapjogi Ügynökség reprezentatív kutatása szerint körülbelül minden ötödik felnőtt nőnek volt vagy lesz élete során legalább egy olyan párkapcsolata, melyben rendszeresen éri testi erőszak. Az uniós ügynökség adatai szerint az egész régióban lesújtó a helyzet: Közép- és Kelet-Európában a nők harmada tapasztalt fizikai erőszakot 15 éves kora óta.

A lelki bántalmazás számadatai sem megnyugtatóbbak, a magyar nők 49 százaléka volt már lelki vagy szóbeli erőszak áldozata. Az EIGE (Nemek Közötti Egyenlőség Európai Intézete) indexe alapján Európa szerte Magyarországon az egyik legalacsonyabb a nemek közti egyenlőség mutatója.

A NANE az erőszak áldozatainak és áldozatok segítőinek szóló segélyvonalon és chatsegélyen kívül társadalmi figyelemfelhívással, szakirodalom és tájékoztató anyagok készítésével, terjesztésével, valamint szakemberek képzésével foglalkozik. Segélyvonalukra évente körülbelül 2000 hívás érkezik. Mint a közleményből kiderül:

A segélyhívások száma a koronavírus miatt elrendelt tavaszi lezárások alatt 50 százalékkal emelkedett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Zhvg

Csak akkor környezettudatos a magyar, ha spórol is vele

A magyar háztartások elméletben fontosnak tartják a környezetet kímélő megoldásokat, azonban a háztartási eszközeik kiválasztásában és a szokásaikban nem mindig tartják szem előtt ezeket az értékeket - derült ki az IKEA svéd lakberendezési vállalat megbízásából készült felmérésből.