szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kelet-Európában, a golfipar egyik legdinamikusabban fejlődő régiójában, a helyi kereslet bővülése szükséges ahhoz, hogy a pályák kínálata már a golfturisták számára is vonzó legyen - egyeztek meg a KPMG múlt heti, prágai Golf Business Forumának előadói.

Az elmúlt években világszerte mintegy 1000 golfpálya épült évente. A legfejlettebb piacok továbbra is Nagy-Britannia, az USA, Ausztrália, Dél-Afrika, Svédország, Spanyolország és Portugália, miközben a játék népszerűsége gyorsan nő több régióban, köztük Dél-Amerikában, a Közel-Keleten és Kelet-Európában - hangzott el a kétnapos konferencián, amelyen 26 ország képviseletében golfpálya-üzemeltetők, ingatlanfejlesztők és befektetők vitatták meg a sportág üzleti kérdéseit és fejlesztési lehetőségeit.    

A konferencia résztvevői egyetértettek abban, hogy nincs univerzális recept a golfpályaépítések optimális költségére, a pálya méretére, tervezésére, ugyanakkor ígéretes fejlesztések is csődbe juthatnak, ha nincs gondos megvalósíthatósági tervezés, hiányoznak a kellően kidolgozott pályaépítési tervek, illetve nem megfelelő az építkezés irányítása, az egész fejlesztés menedzselése. Fontos, hogy a pálya megfizethető legyen mind a fejlesztőknek, mind a későbbi használóinak. 

A fórumon ismertetett KPMG-tanulmány szerint a golfpályaépítés Kelet-Európában a legkevésbé költséges. Régiónkban a fejlesztések mozgatója főként a személyes érdeklődés, egyelőre a közszféra mérsékelt közreműködése mellett.

A csehországi vidékfejlesztési minisztérium ugyanakkor a golffejlesztéseket a fürdő- és wellness-fejlesztésekkel egy csomagban támogatja. Maro Kazepi, a ciprusi turisztikai hivatal munkatársa azt mondta, hogy részben egy új kormányzati program támogatásával jelenleg 14 golfpálya épül Cipruson.

A horvátországi isztriai régió elnöke, Ivan Jakovcic, pedig azt vázolta, hogy a horvát kormány tervei szerint a következő tíz évben 22 golfpályát építenek a félszigeten. Hans Ruisz, az ausztriai turizmushivatal golfszekciójának vezetője kiemelte, hogy egy hotelekből és golfpályákból álló hálózat kiépítésével az elmúlt években sikerült megsokszorozni a golfozók számát Ausztriában, és mindez hozzájárult ahhoz is, hogy az ország tavaly elnyerte a “az év felfedezetlen golfdesztinációja” címet.  

Andrea Sartori, a KPMG csoportvezetője szerint Magyarországon a közszféra még nem fedezte fel a golf kínálta lehetőségeket, főként az uniós strukturális alapok kiaknázásában. Pedig az elmúlt években a golf Magyarországon is ígéretes fejlődésnek indult.

A golfozók száma folyamatosan nő, köszönhetően az egyre bővülő kínálatnak (ma 7 pálya működik az országban, és további 6 pálya áll fejlesztés alatt), a golfszövetség népszerűsítő programjainak, valamint a bővülő sajtónyilvánosságnak. Noha a regisztrált játékosok száma ma csak mintegy 1500, a Golf TV műsorát például hetente több tízezren nézik, ami jelzi, hogy igen gyorsan nő az érdeklődők, a hosszabb távon potenciális játékosnak tekinthetők száma. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!