Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Hosszabb menetidő, ritkább járatok – jó esetben ennyit érezhetnek ősztől a Malév utasai a cég költségcsökkentő lépéseiből. Akad viszont szakértő, aki már a légitársaságok ötvenes halállistájára írta fel a Malév nevét.
Összébb húzza magát az orosz vállalkozó, Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó Malév Légiközlekedési Zrt. A tavaly áprilisi privatizáció idején még az utaslétszám évi 10 százalékos bővítését, flottafejlesztést és a 3 ezer fős dolgozói létszám gyarapítását ígérő tulajdonos a világ légi iparát sújtó kerozindrágulás, illetve a gazdasági lassulás nyomán lanyhuló utazási kedv miatt ezekkel éppen ellentétes lépéseket jelentett be gyors egymásutánban. Ezek szerint 26 darabos flottáját egynegyedével zsugorítja: a két, tengerentúlra közlekedő, széles törzsű Boeing–767-esét végleg, a 18 darab kisebb Boeing–737-esekből ötöt átmenetileg kivon a forgalomból. A kapacitásokhoz igazítja az alkalmazotti létszámot, a vállalatcsoport egészét tekintve összesen négyszáz fős leépítésbe kezd, továbbá az eddig munkaerő-kölcsönző cégtől igénybe vett légikísérőkből is százzal kevesebbet alkalmaz.
A szakszervezetek a HVG lapzártájakor még nem tudták pontosan, kiket érint az elbocsátás, de a lap értesülése szerint a pilóták érdekképviselete már a Nemzeti Közlekedési Hatóságot ostromolja várható túlterhelésük miatt. Októberben megszűnik a közvetlen járat Budapestről New Yorkba, Torontóba, de bangkoki járatát sem indítja újra a téli turistaszezonban a Malév. Így aki közvetlenül akar majd Budapestről New Yorkba repülni, az ősztől már csak amerikai légitársaságot választhat, a Deltát vagy az American Airlinest. A széles törzsű gépekről flottába állításuktól fogva vita folyt, a pártolók szerint a hosszú távú utaktól több nyereség várható, az ellenzők viszont azzal érveltek, hogy rizikós mindössze két géppel járatot közlekedtetni, a biztonsághoz négy-öt kellene, továbbá a 229, illetve 185 férőhelyes Boeing–767-es túl kicsi a nyereségtermeléshez.
A Pjotr Leonov vezette Malévnál most végleg eldőlt a kérdés, a számítások szerint 105 százalékos töltöttségre volna szükség a nyereséghez, így a cég – bár szó volt róla – nem vágott bele újabb nagygépek bérlésébe.
Tovább részletek a HVG holnap megjelenő számában!
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?