Palagázról blogol a lelépett állami tisztviselő

Holoda Attila három hónapig sem bírta a fejlesztési tárca energetikai helyettes államtitkáraként, és mert a szakma helyett érdekcsoportoknak tetsző szabályozást kértek volna tőle, tavaly decemberben inkább önként távozott az NFM-ből. Maradt a szakmázás: most éppen tisztába teszi a palagáz kérdést. Úgy, hogy mindenki értse.

  • hvg.hu hvg.hu
Palagázról blogol a lelépett állami tisztviselő

"Így vagy úgy, de Európának szüksége van újabb gázforrásokra, s ha az európai országok saját országukban, saját ásványkincseik révén biztosítják magunknak az energiafüggőség csökkentését, akkor erősen kétséges számomra, hogy hosszú távon elodázható a márgagáz kutatással való foglalkozás. Én ebben hiszek" – írja az Osztom magam blogján Holoda Attila, aki korábban a Mol egyik vezető energetikai szakembereként rövid időre a kormányzati létet is kipróbálta. Nem sok öröme volt benne, mert tavaly év végén, alig 3 hónappal az NFM-hez történt kinevezését követően, önként távozott a hivatalából.

Az ex-tisztviselő hosszú és alapos, mégis közérthető nyelven összefoglalta, hogy mi az, amit a palagázról, márgagázról idehaza jó volna mindenkinek fejből tudnia, levezeti a palagáz kialakulását és kitermelhetőségét a szénhidrogének keletkezésétől a kőolaj és földgáz kutatáson és termelésen át a gyakran mumusként hivatkozott repesztésig.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.