szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Elsősorban a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó új Astrához fűznek nagy reményeket.

Minden fontos piacának minden szegmensében vezető szerepre törekszik az Opel márkával a General Motors - jelentette ki a Bild am Sonntag német lapnak Mary Barra, a GM vezérigazgatója. "Nem történhet meg elég gyorsan" - válaszolta arra az újságírói kérdésre, hogy mennyi időbe telhet, míg az Opel felzárkózik a Németországban piacvezető Volkswagenhez. A GM elsősorban az Opel új Astra modelljéhez fűz nagy reményeket, amelyeket a héten kezdődő Frankfurti Autószalonon mutatnak be.

A Google és az Apple autóipari belépése Mary Barra szerint azt bizonyítja milyen "lélegzetelállítóan gyors technológiai fejlődés" zajlik az ágazatban. Elmondta, hogy több területen is folytatnak együttműködést a Google és az Apple cégekkel. Mint konkurensektől viszont nem tartanak tőlük. "A telefon és az autó azért nem ugyanaz a kategória. Sokak számára az autó egy kinyilatkoztatás. Az autó dizájnjának és funkcióinak egy adott életmódhoz kell igazodniuk. Nem gondolnám, hogy valaha is lesz olyan, hogy univerzális autó" - fogalmazott.

Az Opel az idén nagy lépést tett a nyereséges gazdálkodás felé. A második negyedévben az üzleti veszteség 45 millió dollárra (41 millió euró) csökkent az egy évvel korábbi 305 millió dollárról. Az Opel a 2016-os évre nyereséget tűzött ki célul.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!