szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újraéledőben van a néhány évig háttérbe szorult Champion márka. Az eddig a gyújtógyertyákról ismert "csokornyakkendős" cég bővíti kínálatát, s ablaktörlőket, szűrőket, fékbetéteket és tárcsákat is gyárt, s most belép a xenon- és halogénfényszórók piacára is. Az amerikai Federal Mogul holding tulajdonában lévő cég ezzel elindult a felé, hogy az elektromos autók korában is életképes maradhasson.

Az autózás új korszakát megtestesítő elektromos autók, a Teslák számára is szállít alkatrészeket a Champion: az 1907-ben alapított, hosszú évtizedekig leginkább gyújtógyertyákat gyártó cég fékbetéteket ad el a dél-afrikai Elon Musk nevével fémjelzett amerikai cégnek. A Teslával kötött megállapodás beleillik a Championt két évtizeddel ezelőtt megszerző Federal Mogul új stratégiájába: a cél az, hogy a Champion több, egymást támogató terméket forgalmazzon, s komplex szolgáltatást nyújtson a felhasználóknak.

Az USA-ba átköltözött többszörös francia kerékpár-bajnok, Albert Champion által létrehozott cég ma már a gyújtógyertyák mellett többféle - különféle árkategóriában elérhető -  ablaktörlőket is gyárt, készülnek Champion-márkás levegőszűrők, s most már xenon- és halogénfényszórók is, illetve egyéb, járművekben használható izzók. Bár a Champion képviselői azt hangsúlyozzák, hogy a belsőégésű motorokban használt gyertyákra még jó ideig szükség lesz, a termékportfólió bővítése mindenképpen javítja a cég jövőbeli esélyeit: az egyre inkább teret nyerő elektromos autókban is szükség van a Champion-kínálatba most felvett termékekre.

Az új autókat gyártó üzemek mellett a pótalkatrész-kereskedőket is kiszolgáló Champion közben az oktatás és a reklám frontján is erősít. "Eleinte nem a Championt szemeltük ki, hanem az ugyancsak a holdinghoz tartozó Wagnert, ám a közvélemény-kutatásokból kiderült, hogy a Champion a viszonylagos elhanyagoltság ellenére is sokkal ismertebb márka" - mondta a HVG-nek a Champion Chazelles-sur-Lyon közelében lévő gyújtógyertya- gyárában Massimiliano Milani. A Federal Mogul Motorparts Európáért felelős marketing igazgatója hozzátette, a megújított arculatú márkát egyebek mellett utcai hirdetőtáblákon, rádiókban és újságokban reklámozzák, az USA-ban pedig a cég megállapodást kötött a  sokszoros Stanley-kupa győztes Los Angeles Kings jégkorong csapatával is.   "E mellett ismertető programokat és oktatásokat szervezünk a szerelőknek arról, hogy miért érdemes Champion-termékeket beszerelniük a járművekbe" - mondta Milani. Fontos feladat jut a megújított internetes honlapnak is, amelyen minden korábbinál egyszerűbb megtalálni az adott járműhöz szükséges alkatrészeket, illetve kiegészítőket.  "Az új Champion több mint néhány vonzó termék - ez egy olyan egységes üzleti platform, amely hozzájárul a piaci részesedés bővítéséhez, illetve a vásárlói elégedettség  növeléséhez" - magyarázta Milani.

A  portfólió bővítése ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a 7,4 milliárdos éves forgalmat lebonyolító, több mint ötvenezer embernek munkát adó Federal Mogul nem fejlesztené a most is meghatározó szerepet gyújtógyerta-üzletágat. A fejlesztésekre már csak azért is szükség van, mert a korszerű belsőégésű motorokban a korábbinál jóval nagyobb igénybevételnek vannak kitéve a gyertyák: nagyobb a nyomás, magasabb a hőmérséklet, s az új követelményeknek csak a gyertyákat borító kerámia minőségének tovább javításával, illetve új anyagok, egyebek mellett nemesfémek alkalmazásával lehet megfelelni. A Champion például irídiummal, illetve platinával vonja be az elektródák végét, s ezzel növeli a gyertyák élettartamát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!