Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Gyanús fotó egy orosz weboldalon. Az LMP is vizsgálatot sürget
A Metróért Egyesület Facebook-oldalán jelent meg az a fotó, amely egy két napja Moszkvában lefényképezett, felújításra kivitt budapesti metrókocsit ábrázol. A kép attól válik különössé, hogy ezt a (pályaszáma alapján beazonosítható) kocsit az egyesület szerint hivatalosan közel három hónapja, március 28-án felújítva visszaszállították Budapestre.
Ha tehát az orosz transphoto.ru oldalon megjelent fotó dátumozása helyes, az megint azokat a vádakat erősíti, amelyek szerint a budapesti szerelvényeket eredetileg gyártó orosz Metrowagonmash nem felújított régi, hanem új kocsikat (vagy részben újakat) szállított a BKV-nak.
De miért baj az, ha felújított régiek helyett esetleg tényleg új metrókocsik érkeztek Budapestre? Azért, mert ez súlyosan megkérdőjelezné az újak vásárlása helyett a régi szerelvények felújítását erőltető magyar kormány nyomására ilyen formában kiírt tender tisztaságát. Tudni lehetett ugyanis, hogy az új metrók beszerzésére kiírt tenderen a Moszkva melletti gyártó elvérzett volna korszerűtlen termékeivel. Így viszont mégiscsak megcsípett egy 69 milliárd forintos üzletet, ráadásul egyes feltételezések szerint ennek keretében rásózhatta a magyar fővárosra azokat az eredetileg Moszkva számára gyártott metrókocsikat, amelyeket végül sem az orosz, sem pedig az üzbég főváros nem vett át.
Az LMP friss közleménye szerint a párt azzal a kérdéssel fordul Tarlós Istvánhoz, hogy a "visszakapott" kocsik közül hányat cseréltek ki teljes egészében másra, és hány nevezhető felújítottnak, továbbá, hogy utóbbiak milyen mértékben egyeznek meg a felújításra kiküldöttekkel, mely részeik lettek kicserélve. Arra a kérdésre is választ várnak, hogy a Budapestre érkezett metrókocsik azonosak-e azokkal, amelyeket Moszkva konstrukciós hibák miatt visszaküldött a gyártónak, és amelyek megvásárlásától Taskent ugyanezen okok miatt elállt.
Paradox módon az üzlet tisztaságát és a gyártó igazát látszanak alátámasztani azok a képek, amelyek azt mutatják, hogy a frissen felújított metrókocsik máris rozsdásodnak. A trehány munka kifizetődik?
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Muszáj költségvetési szigort felmutatnia a kormánynak, de ennyi idővel a választás előtt ezt úgy kell megcsinálnia, hogy ne az átlagember szenvedje meg igazán. Az eredmény: az állami cégeknek kell spórolniuk a dolgozóikon. Az állam nem omlik össze, a költségvetés viszont bajban van, úgy is, hogy már a sokadik hasonló lépést tették meg.
Az osztrák Profil szerint van olyan olvasata is a történteknek, hogy Orbán Viktor gyengének látszik.
Teljesen rendben van, ha Orbán Viktor nem kér a Pride-ból, de ne erőltesse rá mindenkire az ódzkodását, csinálja a négy fal között. Vélemény.
„És ki hozta azt a törvényt?” – kérdezte a Tisza Párt elnöke.
Személyes profiljára posztolt erős véleményt.