24 ezer utas járt pórul a Ryanair miatt, de a légitársaság egy fillért sem fizet

A Légügyi Igazgatóság (Civil Aviation Authority, CAA) felszólította a légitársaságot, hogy kompenzálja azokat az utasokat, akik a társaság alkalmazottainak sztrájkja miatt jártak pórul. A Ryanair viszont azt állítja, minden kérelmet vissza fog utasítani, mivel a sztrájkot a konkurenseik robbantották ki.

  • hvg.hu hvg.hu
24 ezer utas járt pórul a Ryanair miatt, de a légitársaság egy fillért sem fizet

A Ryanair alkalmazottai Spanyolországban, Belgiumban, Hollandiában, Portugáliában, Olaszországban és Németországban is sztrájkba kezdtek, emiatt a légitársaság eddig 150 járatot törölt. Ez az összes, 2400 járatának 6 százaléka. A CAA tegnap felszólította a Ryanairt, hogy kompenzálja a pórul járt, nagyjából 24 ezer utast, a cég azonban azt mondja, minden kérelmet el fognak utasítani – írta a BBC.

Az uniós szabályozás értelmében járattörlés esetén az utasnak vagy vissza kellene kapnia a repjegy árát, vagy másik járaton kellene számára helyet biztosítani. Ha a járatot az induláshoz képest 14 napon belül a légitársaság hibájából törlik, az utasoknak jogában áll további 125-600 euró közötti összegben kártérítést kérniük. A légitársaság hibájának minősül a sztrájk is.

A Ryanair ugyanakkor azt állítja, a sztrájkot konkurens légitársaságok alkalmazottai, szakszervezetek és lobbicsoportok generálták, ezért nem vállalnak felelősséget a következményekért. Ezt közleményben is tudatták, melyben arra is felhívták a figyelmet, hogy az elmúlt években 15 sztrájk volt a Lufthansánál, valamint sztrájkoltak tavaly a British Airwaysnél is, a CAA mégsem követelt tőlük kompenzációt.

A Which? nevű fogyasztói csoport felmérése szerint 2018-ban a Ryanairhez benyújtott kompenzációs kérelmek mindössze 14 százalékában kárpótolták az utasokat.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mi lesz a cégemmel utánam?

Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.