szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

2017 őszén nagy tiltakozást váltott ki a nagy áruházláncok körében, amikor egy javaslattal 100 forint fölé emelte volna a kormány a papíralapú reklámhordozók termékdíját. Most a háromszorosára emelnék.

A jelenlegi kilónként 84 forintról 304 forintra emelné az áruházi reklámújságok környezetvédelmi termékdíját a kormány – szúrta ki a kereskedelemmel foglalkozó a Blokkk.com cikkét a napi.hu.

Valóban ennyire haszontalan lenne a reklámújság? - teszi fel a kérdést a kereskedelmi szakportál, amely összességben arra jut, hogy ha az újságok nem léteznének, elég nehéz lenne a vásárlóknak tájékozódniuk arról, mi mennyibe kerül az üzletekben.

A papíralapú reklámhordozók után majdnem tízmilliárd forintnyi bevétel folyik be a költségvetésbe, a termékdíj tervezett változásával ez 30 milliárd forint fölé kúszna. Persze csak ha nem változna semmi, hiszen a boltosok, szolgáltatók nyilván jobban megnézik majd, hogy mit reklámozzanak ebben a formában.

A szakportál következtetése szerint megszűnni vélhetően nem fognak az áruházi újságok, de az áruk az ott lesz a nyugtán, mégpedig a megvásárolt termék árában, sok más költséggel együtt. Mindezt pedig észreveszi majd a vásárló.

Változhat a hirdetők gyakorlata is: az új szabályok szerint a magasabb termékdíjat akkor kell majd fizetni, ha a nyomtatott kiadvány nyomtatható felületének több mint fele tartalmaz reklámot, vagyis csak kalkuláció kérdése, hogy megéri-e magazinnak álcázni a kiadványokat és „cikkeket” biggyeszteni a reklámok mellé mindenféle érdekességgel.

További „kiskapu” lehet a cégeknek, hogy az egyelőre nem reklámhordozónak minősülő, ráadásul a reklámszatyor-tilalomban sem érintett papírzacskókon reklámozzák magukat illetve termékeiket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!