Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Homolya Róbert szerint a pályaudvar állomásépületének felújítására rendelkeznek forrással, amit részben átcsoportosítanának. De a vágányhálózat felújítására is szükség lenne. Azt is elmondta, a Keletire is sokat kellene még költeni.
Jövőre megkezdődhet a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének felújítása – mondta a MÁV elnök-vezérigazgatója az InfoRádiónak. Homolya Róbert hozzátette: az aluljáróban is utasközpontú fejlesztésre van szükség.
Írtunk már róla, a Keleti és a Nyugati pályaudvar felújításának előkészítésére rendelkezik uniós forrásokkal a MÁV, a forrás azonban csak az állomásépület rendbetételét érinti, noha a vágányzat cseréje legalább annyira fontos lenne.
A megítélt forrásokat Homolya szerint újragondolták, és átcsoportosítják, hogy bizonyos fejlesztéseket máshogy valósíthassanak meg, az erre vonatkozó kormányhatározat hamarosan meg is jelenhet.
Homolya Róbert elmondása szerint kritikus a helyzet a Nyugati pályaudvaron. Az esőzés megmutatta, hogy a tetőszerkezet cserére szorul. Reméli, hogy a tetőcsere már jövőre megvalósulhat.
A MÁV a Nyugati aluljáróban és a pályaudvaron húsz helyiségbérleti-szerződést mondott fel. A Keleti pályaudvaron az elmúlt két hétben végeztek karbantartásokat és felújításokat, a bódékat innen is eltüntették. A MÁV célja az, hogy a 21. századnak megfelelő utasközpontú fejlesztés valósuljon meg, mondta Homolya.
Az elnök-vezérigazgató lapunknak korábban azt mondta, még az idén megvalósulhat Zugló és Kőbánya alsó felújítása is.
A Keleti pályaudvarról azt mondta, az az állomásépület is rossz állapotban van, a fejlesztés folytatására lenne szükség. Reméli, hogy mindezt össze tudják kapcsolni egyéb fejlesztésekkel.
Beszélt arról is, hogy a Liszt Ferenc repülőtér és a Keleti pályaudvar között indulhatna esetleg vasút. Erről korábban lapunk is írt, de az akkor ismertetett terv szerint a kínaiak építenének vasutat, részben magaslaton, a MÁV-étól külön álló pályán, és azt maguk is üzemeltetnék 30 évig.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.