szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Nagyjából százmillió eurós kartellbírságot rótt ki a német szövetségi versenyhivatal a szerkezetiacél-beszerzések árának egyeztetése miatt a Volkswagenre, Daimlerre és a BMW-re.

A Bundeskartellamt közleménye szerint a három autógyár 2004 és 2013 között megegyezett egymással az acélrúd-beszerzések árában. Az autógyárak ezt elismerték, és elfogadták a kiszabott bírságot is.

Az autógyárak ellen három és fél évvel ezelőtt indult vizsgálat, amit a bonni versenyhivatal tavaly zárt le 205 millió eurós bírság kivetésével.

Az autógyártásban használt szerkezeti acél ára három tényezőből áll össze: az alapárból, az ötvözeti szorzóból és a korróziós szorzóból. Az ötvözeti szorzó alapján az acéltermékek különböző minőségi osztályba sorolódnak, a korróziós szorzót pedig a termék gyártásához felhasznált hulladékacél aránya alapján kalkulálják. Az autógyárak a versenyhivatal közleménye szerint a két szorzó kalkulálásában állapodtak meg, az alapárban nem.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!