Új fogyasztóvédelmi szabályokkal segítenék a fapados légitársaságok utasait

Idővel a hagyományos légitársaságokra is kiterjesztenék az akciótervet.

  • hvg.hu/MTI hvg.hu/MTI
Új fogyasztóvédelmi szabályokkal segítenék a fapados légitársaságok utasait

Elkészült a fapados légitársaságokra vonatkozó fogyasztóvédelmi akcióterv-javaslat a légi utasok jogainak védelmére – jelentette be Ujhelyi István európai parlamenti képviselő. A szocialista képviselő, aki a javaslat kezdeményezője volt, a dokumentumot a napokban juttatta el Adina Valean közlekedéspolitikáért felelős uniós biztosnak.

„Fontos, hogy a fogyasztóvédelmi minimumelvárások idővel ne csak a fapados légitársaságokra vonatkozzanak, hanem a hagyományosan működő járatokra is. A fapados üzleti modell egyértelműen üdvözlendő, azonban az elmúlt időszak botrányai miatt egy fogyasztóvédelmi etikai kódex létrejötte nélkülözhetetlen volt" - emelte ki a politikus.

Az uniós biztosnak benyújtott csomag többek között arra tesz javaslatot, hogy

  • miként biztosítsa a légitársaság az átfoglalások zökkenőmentességét,
  • hogyan értesítse hatékonyan az utasokat a járatmódosításokról,
  • illetve mennyi idő elteltével kell minden utasnak ivóvizet biztosítani a fedélzeten, ha bármilyen okból késik a felszállás,
  • a légitársaságok ügyfélszolgálatainak telefonos elérését ne lehessen emelt díjas szolgáltatásként üzemeltetni,
  • illetve hogy jogos követelés esetén az ügyfélnek joga legyen legkésőbb harminc nap alatt megkapni az esetleges kompenzáció összegét.
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.