EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Még az sem kizárt, hogy a vonalak végül a belváros alatt egyesüljenek.
Interjút adott Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője a Népszavának. Ebben arról beszélt, hogy a központ feladatának tekinti a H6 és a H7-es vonalak teljes felújítását, valamint ezek meghosszabbítását a Kálvin térig.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Könyves Kálmán körúttól délre a két vonal összeágazik, majd együtt lebuknak a föld alá, lesz egy föld alatti megálló a Közvágóhídnál, a Boráros térnél és a Kálvin téren
- mondta.
A két dél-pesti vonal mellett a szentendrei H5-ös felújítása is napirenden van, a három említett vonalon az öreg kelet-német vonatok cseréjével együtt.
Szerinte hét-tíz év alatt reális esély van arra, hogy az M5-ös metró első szakasza megépüljön. Úgy fogalmazott,
első dolgunk az lesz a BFK-ban, hogy elkészüljenek a kivitelezésre alkalmas tervek. Igen távoli terv, hogy az ötös metró koncepciója szerint végül majd a vonalak végül a belváros alatt egyesüljenek, de az erről szóló megvalósíthatósági tanulmányterven is dolgozni fogunk.
Vitézy Dávid beszélt arról is, hogy a klímaváltozás miatt az uniós országok minden eddiginél többet költenek vasútfejlesztésre, a német kormány például 86 milliárd eurós programot hirdetett, ennek lesz árfelhajtó hatása. Kijelentette, hogy a nemzetközi tenderen új, korszerű, akadálymentes szerelvényekre kérnek ajánlatot. „Ezek designban valahol az elővárosi motorvonat és a metrókocsik között lesznek félúton. Kívülről könnyedebbnek tűnnek a vasúti kocsiknál, belülről viszont a nagyobb távolságon utazók kényelmét szolgálva több ülés lesz a metrókon megszokottnál” – árulta el.
Arra a kérdésre, hogy mennyibe fog ez kerülni, azt felelte, a beszerzési árat nehéz lenne most megbecsülni, de bizonyosan százmilliárd forint felett lesz, vélhetőleg nem is kevéssel. A MÁV elővárosi vonalaira érkező 40 db új emeletes vonat több mint 200 milliárd forintba kerül – tette hozzá.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Lefékezte a külföldi filmek magyarországi forgatását a kormány, miután az államnak egyre nagyobb kihívás az idecsábított mozgóképes produkciók támogatásának finanszírozása. Szakmai berkekben 100–130 milliárd forint beragadt pénzről beszélnek.
A HVG által leleplezetthez hasonló ügy többet nem fordulhat elő.
Újabb fronton kezdett zavarba ejtő szélmalomharcba a Fradi elnöke.