Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Repülőgépipari befektetésekre és légikikötők fejlesztésére ösztönöz a kormány. A tervekben volna is ráció, ha nem bukkannának fel mindenütt jól ismert személyek.
Alternatívát épít az autóiparnak az Orbán-kormány. Néhány hete az okozott meglepetést, hogy egy magyar vállalat százmilliárd forintot megközelítő tőkével vásárolt be egy cseh repülőgépgyárba. Körül is néztek Orbán fürkészei a V4-ek piacán, a cseheknél rá is találtak a portékára, a katonai kiképzőgépeket gyártó – és az Airbusnak ugyancsak beszállító – Aero Vodochodyra. Még ez is beleférne egy vízióval megáldott iparfejlesztési stratégiába, mint ahogy az is, hogy vírusválság idején a Ferihegyen munka nélkül maradt állami Aeroplex kapja meg a honvédségtől a katonai-kormányzati Airbus-gépek karbantartását 14 milliárd forintért. Ám az sem tűnik véletlennek, ami ezen túl történik.
Az Aero Vodochody üzletét szőröstül-bőröstül lenyelte a Fidesz holdudvarának egyik fontos üzletembere, Tombor András. Ha a magyar honvédségi beszerzők ezek után kiképzőgépet akarnak vásárolni, logikus lesz a csehek által kifejlesztett, most már részben magyar tulajdonban készülő L–39NG típusú gépet választani. A haszon fele még tisztességes üzlet esetén is Tombor zsebében fog landolni.
A frissen alapított Nemzeti Légiipari Projekt Kft. jelenleg színtiszta állami cég, gondolhatnánk, minden fillér profit a nemzet apraja-nagyját gyarapítja. Csakhogy a körülmények ismeretében nehéz feledni, ki ejtőernyőzött a repülőgépipari vállalat ügyvezetői székébe: a Gyulai Várfürdő igazgatója, Kun Miklós. A fürdő alapvetően önkormányzati tulajdonban van, és a Hunguest Hotels csak töredék részt birtokol benne, ám Kun 2016 végén, éppen az után került pozícióba, hogy Mészáros Lőrinc emberei vették át a szállodalánc irányítását.
Helyreigazítás |
A HVG 2020. augusztus 6-ai számában tévesen állítottuk, hogy az Aeroplex Közép-európai Légijármű Műszaki Központ Kft. a vírusválság idején munka nélkül maradt, ezzel szemben jelentős piaci megrendelései voltak, és kapacitásai nagy részét kihasználva folyamatosan működött. |
A cikk teljes terjedelmében az e heti HVG Fókuszban rovatában, illetve online a hvg360-on olvasható.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.