A TikTokon és az Instragamon keresztül nevelik ki a jövő dohányosait

A cigi már ciki, de az újfajta dohánytermékek egyre népszerűbbek a fiatalok körében. A British American Tobacco nem bízta a véleltenre a terjeszkedést, elképesztő összeget költ reklámra.

  • hvg.hu hvg.hu
A TikTokon és az Instragamon keresztül nevelik ki a jövő dohányosait

Egymilliárd fontot költ a világ legnagyobb dohányipari cége, a British American Tobacco a nem éghető dohánytermékek reklámozására elsősorban a fiatal felnőttek körében - írja a The Guardian.

A reklámkampány keretében elsősorban zenészeket és influencereken keresztül próbálják elérni a célközönséget, így tűntek fel az Instagram és a TikTiko videóiban apró dohányos kiszerelések népszerű userek tartalmaiban. Bár a hagyományos dohánytermékek népszerűsége folyamatosan csökken, az újfajta nikotinos vaporizátorok, dohányrágcsák és egyebek iránt egyre nagyobb a kereslet

A Bureau of Investigative Journalism nevű oknyomozó szervezet szerint a reklámkampány azonban nem csak a már dohányzó fiatal felnőtteket érte el, de olyanokat is, akik eddig nem dohányoztak, köztük gyerekeket is. A szervezet tudósítása akkora vihart kavart, hogy Kenyában a BAT által megbízott egyik reklámcég embere megpróbált lefizetni egy riportert, hogy belső információkhoz jusson a készülő anyagokról. Miután erre fény derült, a dohányipari óriási megszakított minden együttműködést a céggel.

A cég azonban kitart amellett, hogy céljuk a fogyasztóik kevésbé káros, nem éghető dohánytermékek felé terelése. A deklaráció mellé egy szlogent is kreáltak: Egy jobb holnapért. A vállalat előrejelzése szerint 2023-ra 500 millió nikotinfogyasztójuk lesz, akik évente 100 milliárd fontot költenek majd a termékeikre. Ennek csak egy részét adják a cigaretták, szivarok. Egy múlt heti pénzügyi jelentés szerint egy év alatt bruttó 8,7 milliárd font folyt be a nem éghető termékekből. A fogyasztók száma három millióval 13,5 millióra nőtt. A járvány miatt sokan ugyanis olyan nikotintartalmú termékekre váltottak, amelyekről a dohánycégek azt állítják, hogy kevésbé ártanak a tüdőnek.

A TikTok szóvivője azt mondta, hogy szigorúan szabályozzák a reklámokat, és tilos a dohánytermékek és kábítószerek birtoklásának vagy fogyasztásának népszerűsítése a kiskorúak felé. Tilos a vapelést vagy a snüsszöt népszerűsíteni, így minden felhasználó fiókját felfüggesztik, aki ilyen termékeket reklámoz.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.