szerző:
Infinit

A Pew Internet & American Life Project kutatóközpont amerikai tizenévesekről szóló jelentése arról számol be, hogy a fiatalok nem csak aktívan és interaktívan használják az internetet, de több mint a felük saját tartalmat is közzétett már online.

Saját online tartalomként jelenik meg például a saját blog vagy weboldal, olyan rajz, amit a fiatal saját maga készített, vagy saját fotók, videók, történetek. Nagyon gyakran jelenik meg eredeti webes vagy más digitális tartalom kibővítése, vagy éppen megszerkesztése, és újbóli közzététele, például egy kép átrajzolása, vagy történet bővítése.

A fiatal bloggerekről kiderül, hogy főleg idősebb (mármint a tizenéves kategórián belül) lányok alkotják a többséget, akiknek nagyobbak a tapasztalataik az internet interaktív megoldásaival kapcsolatban, és jóval érzelemdúsabban jelennek meg az online térben, mint nem blogoló társaik.

A zene- és videó-letöltésekkel kapcsolatosan kiderült, hogy a fiatal felhasználók előszeretettel alkalmazzák, tapasztalataik szerint ezt könnyen megtehetik, több forrást is használnak, és elképzelhetetlen számukra a letöltések korlátozása. Részletesebben nézve az adatokat, a PEW Internet jelentése szerint a fiatalok 57 százaléka generált már tartalmat, ez az Egyesült Államokat tekintve körülbelül 12 millió tinédzsert jelent. A fiatalok 33 százaléka tette már közzé valamilyen digitális alkotását az interneten, ezt szorosan (és talán nem véletlenül) követi azok száma, aki online társaikkal együtt bővítettek weblapot, vagy blogot (32 százalék).

Saját weblapja 22 százalékuknak van, 19 százalékuk pedig saját blogot működtet, a blogot olvasók tábora ennél jóval nagyobb, körülbelül 8 milliós a táboruk a korosztályban, ami 38 százalékot jelent. Ezzel szemben a felnőtt internet-felhasználóknak csak a 7 százaléka ír, és mintegy 27 százaléka olvas blogot.

hvg.hu Tech

Autógyártás blogok segítségével

Az IBM Detroitban bemutatott új autóipari megoldása a legkülönbözőbb forrásokból rendszerez egy adott típusról rendelkezésre álló információtömeget. A több forrásból összegyűjtött nagy mennyiségű adat elemzése az autógyárak számára lehetővé teszi, hogy emeljék a gyártás színvonalát és jobban kezeljék a garanciával kapcsolatos ügyeket.

Folk György (hvg.hu) Itthon

Blogok és bérbloggerek a választási kampányban

Körbekérdeztük a magyar politikai pártokat és ifjúsági tagozataikat, mennyire bevett eszköz nézeteik terjesztésére a blog. Lesújtó eredményeket kaptunk: a legtöbb helyen – elvileg az adott párt informatikai szakértői – a blogok, a fórumok és a weboldalak közti különbségeket sem látják tisztán. A téma szakértői szerint a választásokban a blogok szerepe felértékelődhet.

Szintet lépett a belvárosi ingyenes lap: a polgármester bátyja szívesen kíséri át az időseket a zebrán

Szintet lépett a belvárosi ingyenes lap: a polgármester bátyja szívesen kíséri át az időseket a zebrán

Jött három videó a Huawei Mate 30 Próról, több pletykát is megerősítettek vele

Jött három videó a Huawei Mate 30 Próról, több pletykát is megerősítettek vele

Finoman ugyan, de már az iPhone 11-et fricskázza egy videóban a Samsung

Finoman ugyan, de már az iPhone 11-et fricskázza egy videóban a Samsung

Népszava: Orbán ügyvédje lesz az új bokszelnök

Népszava: Orbán ügyvédje lesz az új bokszelnök

Tarlós: Miért venne részt Orbán a főpolgármesteri kampányban?

Tarlós: Miért venne részt Orbán a főpolgármesteri kampányban?

Kiakadtak a nézők egy menstruációs betét reklámja miatt, de a cég nem hagyta magát

Kiakadtak a nézők egy menstruációs betét reklámja miatt, de a cég nem hagyta magát