Lázár szinte sikerként beszél a 300 pótlóbuszról, Vitézy szerint ez a kóklersége szimbóluma

„Ez az igazi kuriózum, az egy nap késéssel érkező pótlóbusz” – kommentálta Vitézy Dávid azt, ahogyan Lázár János reagált a MÁV szombati összeomlására. Vitézy szerint Lázár „a rendszerváltás óta eltelt évtizedek legkudarcosabb közlekedési minisztere”.

  • hvg.hu hvg.hu
Lázár szinte sikerként beszél a 300 pótlóbuszról, Vitézy szerint ez a kóklersége szimbóluma

A 300 című, a spártai hősök kiállásáról szóló filmre utalva, büszkén osztotta meg vasárnap délelőtt Lázár János közlekedési miniszter, hogy háromszáz klímás vonatpótló buszt rendeltek Budapestre annak ellenére, hogy a vasúti közlekedés szombat estére már helyreállt, miután összeomlott és fél napig állt a balatoni vasútközlekedés az első nyári hétvégén egy sorompóhiba miatt. Lázár posztja ennek ellenére olyan hangvételű, mintha a vasúti közlekedés „tudatos túlbiztosítása” valamiféle siker lenne, és nem az lenne mindennek az oka, hogy mindenki tudja, a magyar vasútközlekedés bármelyik pillanatban újra összeomolhat. Mindezért Lázár János egyébként „a németeket” okolta szombaton, mondván, tíz éve biztosan a Siemens végezte el rosszul a pályafelújítást.

cm. vonat a Déli pályaudvaron
Cabrera Martin

Erre reagált valamivel később Vitézy Dávid is:

Valami egészen szürreális, hogy a szombat délelőtti üzemzavarhoz vasárnapra teátrálisan az ország minden tájáról buszokat vezényelt Budapestre Lázár János. 24 óra késéssel – miközben a vonatok már járnak. Ez az igazi kuriózum, az egy nap késéssel érkező pótlóbusz.

A vidékről Budapestre vezényelt járművezetők tétlenül nézelődnek az árnyékban, és nem értik, miért rendelték be őket Pünkösdvasárnap” – írta.

cm. MÁV klímás pótlóbuszok
Cabrera Martin

Vitézy szerint „Ez az egész tökéletes szimbóluma mindannak a kármentő kapkodásnak, 10 pontos hangzatos, kókler, komolytalan kirakatígéret-kampánynak, amit a saját maga által leállított járműbeszerzések és pályafelújítások helyett indított Lázár János”. Vitézy úgy véli, szombaton „Még a normális vasútfejlesztés helyett kitalált ígéreteket sem sikerült betartani. Pótlóbusz nem volt, működő utastájékoztatás nem volt”.

Vitézy szerint ez az egész ügy azt bizonyítja, hogy

Lázár János a rendszerváltás óta eltelt évtizedek legkudarcosabb közlekedési minisztere,

aki a saját felelőssége elől menekül a szimbolikus politikai vitákba.”

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.