Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
„Ez az igazi kuriózum, az egy nap késéssel érkező pótlóbusz” – kommentálta Vitézy Dávid azt, ahogyan Lázár János reagált a MÁV szombati összeomlására. Vitézy szerint Lázár „a rendszerváltás óta eltelt évtizedek legkudarcosabb közlekedési minisztere”.
A 300 című, a spártai hősök kiállásáról szóló filmre utalva, büszkén osztotta meg vasárnap délelőtt Lázár János közlekedési miniszter, hogy háromszáz klímás vonatpótló buszt rendeltek Budapestre annak ellenére, hogy a vasúti közlekedés szombat estére már helyreállt, miután összeomlott és fél napig állt a balatoni vasútközlekedés az első nyári hétvégén egy sorompóhiba miatt. Lázár posztja ennek ellenére olyan hangvételű, mintha a vasúti közlekedés „tudatos túlbiztosítása” valamiféle siker lenne, és nem az lenne mindennek az oka, hogy mindenki tudja, a magyar vasútközlekedés bármelyik pillanatban újra összeomolhat. Mindezért Lázár János egyébként „a németeket” okolta szombaton, mondván, tíz éve biztosan a Siemens végezte el rosszul a pályafelújítást.
Erre reagált valamivel később Vitézy Dávid is:
Valami egészen szürreális, hogy a szombat délelőtti üzemzavarhoz vasárnapra teátrálisan az ország minden tájáról buszokat vezényelt Budapestre Lázár János. 24 óra késéssel – miközben a vonatok már járnak. Ez az igazi kuriózum, az egy nap késéssel érkező pótlóbusz.
A vidékről Budapestre vezényelt járművezetők tétlenül nézelődnek az árnyékban, és nem értik, miért rendelték be őket Pünkösdvasárnap” – írta.
Vitézy szerint „Ez az egész tökéletes szimbóluma mindannak a kármentő kapkodásnak, 10 pontos hangzatos, kókler, komolytalan kirakatígéret-kampánynak, amit a saját maga által leállított járműbeszerzések és pályafelújítások helyett indított Lázár János”. Vitézy úgy véli, szombaton „Még a normális vasútfejlesztés helyett kitalált ígéreteket sem sikerült betartani. Pótlóbusz nem volt, működő utastájékoztatás nem volt”.
Vitézy szerint ez az egész ügy azt bizonyítja, hogy
Lázár János a rendszerváltás óta eltelt évtizedek legkudarcosabb közlekedési minisztere,
aki a saját felelőssége elől menekül a szimbolikus politikai vitákba.”
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.