szerző:
HVG Könyvek
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Óriási különbség van aközött, ahogy mások látnak, és amilyennek szeretnénk, hogy lássanak minket. Ez azonban irányítható.

Az énmárka tudatos kialakítása tökéletes eszköze annak, hogy elmondjuk, kik vagyunk és mit képviselünk, anélkül, hogy meg kellene szólalnunk. Az önazonos stílus magában hordozza azt az üzenetet, hogy tudjuk, kik vagyunk, mit akarunk mondani és közvetíteni – mindezt megerőltetés nélkül.

Nyugodtan gondoljunk magunkra olykor úgy is, mint egy termékre! Melyek azok a tulajdonságaink, amelyeket szeretnénk hangsúlyozni? Milyen értékek a legfontosabbak számunkra? Milyen üzeneteket szeretnénk a környezetünk felé magunkról közvetíteni? Ezeket kell végiggondolni, mielőtt hozzálátunk az énmárka kialakításához.

Az énmárka sok mindenből áll össze. A jellegzetes ruhadarabok és egyéb tárgyak mellett a sajátos szokások, vélemények és mondatok is hozzájárulnak az összképhez. Ott van például Will Smith jellegzetes nevetése, vagy hogy Michael Jordan zsákolás közben mindig kinyújtotta a nyelvét. Ha azonosítjuk az ehhez hasonló jellemzőket és szokásokat, a kedvenc, ránk jellemző tárgyainkat, és tudatosan a karakterünk, a mások számára mutatott kép részévé alakítjuk, máris tettünk egy lépést a tudatos énmárkaépítés felé.

A viselkedésünknek, az értékrendünknek és a megjelenésünknek azonban összhangban kell lenniük egymással, vagyis ne essünk abba a hibába, hogy bort iszunk, és vizet prédikálunk. Tehát, ha például fontos számunkra a fenntarthatóság, ne egy dízelmonstrummal járjunk, használjunk elektromos autót vagy plug-in hibridet.

Az énmárka többrétegű, a kialakítása összetett feladat. Mindenekelőtt törekedjünk rá, hogy alaposak, felkészültek és naprakészek legyünk. Ez látható abban, ahogy a munkánkat végezzük, ahogy szakmai kérdésekben megnyilvánulunk bármilyen felületen. De tükröződik a választott hobbijainkban, sőt még abban is, milyen társasággal vesszük körül magunk.

hvgkonyvek.hu

Építsünk kapcsolatokat erős márkákkal és meghatározó emberekkel! Tetteinket, szavainkat és az értékrendünket is össze kell tudnunk egyeztetni azokkal az emberekkel és márkákkal, akikkel és amelyekkel együttműködünk. Még akkor is, ha ez esetleg ingyenmunkát jelent. Egy széles körben ismert szakemberrel vagy Fortune 500-as márkával való együttműködés társadalmi elismerést is hoz magával.

Addig is, amíg nincs kiforrott énmárkánk, a legegyszerűbb kezdő lépés, ha saját tapasztalataink és tudásunk megosztásával igyekszünk másokon segíteni.

Járjunk nyitott szemmel, fedezzük fel, milyen probléma fordul elő több ember életében, és segítsünk nekik összekötni a megoldáshoz vezető pontokat.

A fenti cikk Szántó Péter Válj valóra! című könyvének szerkesztett részlete.

Hogyan vágjunk bele álmaink megvalósításába? Milyen időbeosztással tudunk hatékonyan elvégezni minden fontos feladatot? Miként élvezhetjük a kemény munka közben az életünk? Szántó Péter könyvét itt rendelheti elő kedvezménnyel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

HVG Könyvek HVG Könyvek

Viselkedj úgy, mint akivé válni szeretnél!

Már a céljainkhoz vezető út alatt érdemes úgy viselkedni, mintha a célhoz értünk volna - javasolja Szántó Péter tanácsadó és brandingszakértő. Az alábbiakban Válj valóra című könyvéből idézünk egy részletet.

HVG Könyvek HVG Könyvek

Hogyan néz ki majd a reklám a jövőben?

A dotkomforradalom kezdetekor kevesen tudhatták, hogy a net mennyire felforgatja majd a hirdetések világát. És a változásoknak még nincs vége - mutat rá Peter H. Diamandis jövőkutató és Steven Kotler tudományos író A jövő gyorsabban itt lesz, mint gondolnánk című könyvében. Részlet.