szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A mostanában a hajléktalan-üggyel kampányoló szocialista főpolgármester-jelölt 5 nagy témára bontotta választási...

A mostanában a hajléktalan-üggyel kampányoló szocialista főpolgármester-jelölt 5 nagy témára bontotta választási programját. A zöld Budapest, a közösségi város, a jövő városa, az egészséges város, a vendéglátó város fantázinevű betétek leginkább egy visszafogott ígérethalmaz irányába mutatnak. Jól érzékelhető, hogy a szocialista jelölt - az egészség témakörén keresztül - főként az idősebb választókra koncentrál, és a korábbi városvezetés eredményeit is próbálja beépíteni a programjába.

A szövegben sok az általános eszmefuttatás és kevés a konkrétum. Horváth Csaba inkább látványos (és hangzatos elnevezésű) projekteket indítana, semmint rendszerben gondolkodva, új módon nyúlna a városhoz. Van, ahol evidenciákat sorol fel újdonságként (több parkot, több bicikliutat!), már elindult fejlesztéseket (Budapesti Állatkert felújítása) állít be sajátjaként, vagy éppen a közvélemény által soha nem hallott kezdeményezésre (Budapesti Egészségcharta) hivatkozik. Mindezt valami józan, felelősségteljes mázzal leöntve, amin helyenként megcsillan a mosolygós populizmus jól ismert, megszokott fénye. Összeállításunkban az utóbbiak közül választottunk ki 4 színesen csillogó - és minden bizonnyal értelmetlen - látványprojektet.

Ingyen közlekedést a szabadság városának!

A számos eleve telejesíthetetlen ígéret közül a legnagyobb dobás a BKV ingyenessé tétele, amelyet a behajtási díjból származó 56 milliárd forintból teremtene meg a politikus. (Ez 450 Ft-os zónadíjjal 500 ezer zónahatár átlépéssel és 250 díjfizetős nappal kalkulált összeg.) A korábban elhíresült állításával ellentétben azonban most már a fokozatosságot hangsúlyozza. Horváth bevezetné a Budapest Polgára Kártyát, amellyel a legalább 4 éve a fővárosban élő budapestiek alanyi jogon közlekedhetnének - ingyen.

Kampánykörúton Molnár Gyula XI. kerületi polgármesterrel

Ennek anyagi fedezetét a behajtási díjból teremtené elő. A díjat zónákra osztva állapítanák meg, a teherautókra külön díjszabást vezetne be. "Beszéljünk világosan: azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy az óriási adósságteher alatt működő BKV költségvetésének egyik legnagyobb bevételi tételét egy másik, bizonytalannal cserélve megoldottuk az „ingyenes közlekedés” feladatát" - írja Horváth a honlapján.

Új egészségügyi modellt a szabadság városának!

A Budapesti Egészségügyi Modell (BEM) létrehozásának célja az, hogy további 2,5 egészséges életévvel növeljük minden városlakó várható élettartamát - írja a főpolgármester-jelölt. Ezt az egészségügyi szolgáltatások és kórházak valamiféle intergrációjával képzeli el. Ennek fő pillére a Fővárosi Önkormányzat 2008-ban elfogadott BEM koncepció lenne, amely a koalíciós szakítás miatt csak terv maradt.

Horváth számításai szerint az intergrációval 33-34 milliárd forintot takaríthatna meg a főváros. Az ide kapcsolódó legkülönösebb állítás az, hogy részben ebből a megtakarításból fedeznék az egészségügyi dolgozók béremelését - ráadásul úgy, hogybérük elérje a magyar átlagfizetés másfélszeresét. Szintén légbőlkapottnak tűnik, hogy az 50 éven felüliek számára ingyenes szív- és érrendszeri, illetve onkológiai szűréseket vezetnének be. Az ebben résztvevőknek egy új ösztönző rendszert alakítanának ki - péládul 10 alkalomra szóló ingyenes bérletet kapnak a fővárosi fürdőkbe.

Hunyadi téri piknik Verók István VI. kerületi polgármesterrel

Pesti Promenádok Hálózatát a szabadság városának!

A szocialista politikus - a Budapest Szíve Program folytatásaként - létrehozná a Pesti Promenádok Hálózatát (PPH). "Ez a fejlesztés nem óriási összeget, inkább a város szeretetét és ismeretét igényli" - írja Horváth, aki legalább három Promenád-kört javasol egységes térburkolat festéssel, utcabútorokkal és tájékoztató táblákkal.

Az első a Művészetek Palotájától a Ráday utcán, a Váci utcán, majd az új főutcán és a Pozsonyi úton keresztül a Szent István térig tart és vissza a pesti Duna-parton (végig a világörökség látványát nyújtó úton) a Művészetek Palotájáig.

A másik Pesti Promenád a Lánchíd pesti hídfőjétől a Bazilikán és a formálódó „pesti Broadway” érintésével az Andrássy úton keresztül a Városligetig és vissza a Liszt Ferenc és Vörösmarty téren át a Lánchídig tart. A két promenád az V. kerületben több ponton is metszheti egymást.

Később a Pesti Promenádhoz a Lánchídnál kapcsolódva a Budai Promenád útvonala is kijelölhető: a budai rakparttól a megújuló Bartók Béla úton keresztül a Gellért hegyre, majd az ugyancsak megújításra szánt Vár negyeden át a megújuló belső második kerületi Mechwart térig és vissza a budai rakparton a Lánchídig - olv asható.

Lakossági fórumon a csepeli munkásotthonban

"Éld ezt a várost!" program a szabadság városának!

Az „Éld ezt a várost!” (Live this City!) program az ide látogató külföldiek tájékozódását segítő információs rendszer kiépítését jelenti. Ez a legértelmesebb javaslata a populista konkrétumok közül Horváthnak - azt leszámítva, hogy a magyarok tájékozódását segítő információs rendszer felállítására is szükség lenne. A BKV jogi bikkfanyelvre emlékeztető A4-es utastájékoztatói, a budapesti aluljárók információs káosza, a metróvonalak átláthatatlan piktogramja miatt még az is eltéved a városban, aki itt él.

Fotók forrása: Horváth Csaba Facebook oldala

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!