Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Hanzély Ákos LMP-képviseló elmondta, a tanulmány lényege, hogy az Újpest központtól induló szerelvények végállomása...
Hanzély Ákos LMP-képviseló elmondta, a tanulmány lényege, hogy az Újpest központtól induló szerelvények végállomása nem Kőbánya-Kispest lenne, hanem a vasúti síneken tovább vezetnék Pestszentlőrincen, Vecsésen át a repülőtér 1-es és 2-es termináljához, így a városrészt bekapcsolhatnák a kötöttpályás közösségi közlekedés vérkeringésébe.
Egyelőre nem tuni, hogy mi valósul meg mindebből. Az viszont biztos, hogy ha tényleg kiér a metró a repülőtérig, akkor megugorhat a lőrinci és a vecsési lakások értékje, nem beszélve a hotelekről és az ipari ingatlanokról.
A terv akkor válhat valóra, ha olyan metrószerelvények járnának a vonalon, amelyek alsó és felső vezetékkel is működni tudnak. Ez a feltétele annak, hogy az alsó vezetékes metrószerelvények a felső vezetékes vasúti pályán is futni tudjanak. A metróvonalakon közlekedő 40 év körüli szerelvényeket nem érdemes átépíteni, de az Alstom-kocsikat - ha sikerül megegyezni a francia céggel - viszonylag kis többletköltséggel technikailag alkalmassá lehet tenni a vasúti pályán való közlekedésre. Jelezte azt is: ha mégsem sikerül megállapodni a francia céggel, akkor meg kellene fontolni a szerelvények hazai gyártását.
Előnyök az LMP szerint
Pongrácz Gergely, az LMP közlekedési munkacsoportjának a vezetője elmondta, a vasút-metró átjárással megoldott program előnyei közé tartozik, hogy nemcsak a repülőtéri forgalmat szolgálná ki, hanem az agglomerációt és az érintett kerületeket, kereskedelmi központokat is. A "legkifizetődőbb metróberuházásra" keresztelt projekt teljes összege 43,4 milliárd forint lenne, ebből azonban 12 milliárdot egyébként is ki kellene fizetni, például az elavult metrószerelvényekre. A számítások szerint a program pénzügyi haszna 30 milliárd forint, míg a projekt NPV-je (nettó jelen értéke) 173 milliárd forint lenne.
A programhoz szükséges beruházások közé tartozik egyebek mellett a vasútvonalak különszintű keresztezése Kőbánya-Kispesten, két vágány lefektetése Pestszentlőrincig, valamint az új, felszíni végszakasz és végállomás kiépítése a terminálok között. Ez a megoldás lényegében egy repülőtérré egyesítené a két terminált - fűzte hozzá. Az LMP közlekedési munkacsoportja hasonló tanulmányt készít a 4-es metró déli, Budaörs felé történő meghosszabbítására is.
A repülőtér környezetében eddig jobbára az ipari és kereskedelmi, valamint a hotel ingatlanok fejlesztésében láttak fantáziát a befektetők. Lakóparkok csak elvétve jelentek meg, igaz, Vecsésen például kettő is van. Ugyanott több bevásárlóközpontot és két szállodát is építettek.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A városvezetés szerint nem tehettek mást, mint hogy rábólintanak a kérelemre, a lakók viszont nem akarnak a szomszédságba vegyi üzemet. Különösen az eljárást nehezményezik, mert a polgármester a testület nélkül döntött a gyártó beköltözésének lehetővé tételéről.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.