szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Százötvenmilliárd forint állami pluszforrás bevonásával elkerülhető a magyar úthálózat összeomlása - jelentette ki László Sándor, a Magyar Közút Kht. vezérigazgatója.

Az egységes útfenntartási szervezet összevonásával, hatékonyabb működtetetésével és az utak védelmével mintegy 100 milliárd forintnyi megtakarítás érhető el. Az uniós támogatásokból 400 millió forint vonható be útfelújításra, illetve ha mindez kiegészül 150 milliárdnyi pluszforrással, hosszú távon biztosított a közúthálózat fenntartása - közölte László Sándor.

Ellenkező esetben a teljes úthálózat felújítása 1500 milliárd forintot igényel. Ebben a helyzetben a Közút Kht. arra törekszik, hogy a jövő évtől ne támogatási, hanem szolgáltatási szerződések keretében lássa el a magyar úthálózat fenntartását - tette hozzá a vezérigazgató.

László Sándor hangsúlyozta, hogy a 19 különálló közútkezelő társaság összevonása már fél év alatt 1,5 milliárd forint megtakarítást eredményezett, amely az utak karbantartására fordítható. A jövőben újabb megtakarítások várhatóak a gazdálkodás racionalizálása, forrásaik hatékonyabb hasznosítása nyomán. Ehhez azonban az kell, hogy ne csak karbantartsuk, hanem meg is védjük útjainkat, ugyanis az úthibák 40 százaléka a túlsúlyos járművek forgalmára vezethető vissza - mondta a vezérigazgató.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Szentendrei-szigeti lakosok tüntetése az olcsóbb közlekedésért

Forgalomlassító demonstráció kezdődött szombat délelőtt a 11-es úton Tahitól Leányfalun és Szentendrén át Budapest határáig, a résztvevők a Szentendrei-sziget közlekedési feltételeinek javításáért tüntetnek - közölte az akciót szervező Horányért Egyesület elnöke.

MTI Itthon

Gyorsított kátyúkártérítés Budapesten

A korábbinál kulturáltabb körülmények mellett, gyorsítva intézik Budapesten a XI. kerületi Bánk bán utcában a kátyúk által okozott járműrongálásokkal összefüggő kártérítéseket.

MTI Vállalkozás

Meddig növelhetik az úthasználati díjakat?

Gyenge a hazai nemzetközi közúti szállítással foglalkozó vállalkozások érdek-érvényesítő képessége, pedig az Európai Parlament szakmai meghallgatásán igencsak szükség lenne a jelenlétükre.