szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az M0-ás körgyűrű biztonságosabbá tétele érdekében 4-5 hónapon belül öt fix telepítésű traffipaxot helyeznek üzembe, sűrítik a rendőrség és a Közlekedési Hatóság ellenőrzéseit, valamint megvizsgálják, mely szakaszokon vezessenek be előzési tilalmat - jelentette be a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kabinetfőnöke és az országos rendőrfőkapitány-helyettes pénteken.

Az autóút egyik pihenőjében tartott sajtótájékoztatón Kákosy Csaba, a GKM kabinetfőnöke közölte, hogy az új közlekedésbiztonsági program elindításának oka az M0-ás autóúton megnövekedett forgalom, valamint az, hogy 40 százalékkal nőtt a balesetek száma ezen az útszakaszon. A balesetek többsége ugyan nem súlyos kimenetelű, viszont hatalmas torlódásokat okoz.
 
A jövőben fokozni fogják az ellenőrzéseket, gyakrabban mérnek sebességet, a Közlekedési Hatóság pedig a kamionosokat ellenőrzi majd egy mobil eszközzel, ami a tengelysúly és túlterhelés mérésére alkalmas.
 
Az államtitkár ismertetéses szerint 4-5 hónapig tart a közbeszerzési eljárás az öt sebességmérő kamera beszerzéséhez.
 
Az autóút biztonságára hosszú távon az M0-ás fejlesztése adhat megoldást, 2010-re a déli szakaszon 2x3 sávra, plusz leálló sávra bővítik a jelenlegi 2x2-es sávos leállósáv nélküli útpályát.
 
Szabadfi Árpád, az országos rendőrfőkapitány-helyettes közölte, az M0-ás körgyűrűn naponta átlagosan 42-43 ezer jármű közlekedik, és ugyan a beton elválasztó korlátnak köszönhetően kevés a halálos baleset, de nagyon sok az anyagi kárral járó ütközés. Idén az első kilenc hónapban 443 baleset történt.
 
A statisztikák szerint a balesetek 38 százaléka a követési távolság be nem tartása, 36 százaléka pedig a szabálytalan sávváltás miatt történik, és mindegyikben szerepet játszik a gyorshajtás.
 
A főkapitány-helyettes kiemelte, hogy két-három naponta fognak ellenőrzéseket tartani, és végiggondolják, mely szakaszokon vezessenek be előzési tilalmat. Hozzátette, hogy az elektronikus forgalom felügyeleti rendszerét is szeretnék tovább fejleszteni, hogy még több tájékoztatást tudjanak adni az autósok számára az autóúton történtekről.
 
Beszámolt arról is, hogy mintegy 200 rendőrt képeztek ki a kamionok tachográfjának ellenőrzésére.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Speciális traffipaxot terveznek az M1-es teljes szakaszán

A budapesti közlekedési lámpákba szerelt traffipax piros lámpánál lefotózza a tilos jelzésen áthaladó járművet, zöld jelzésnél pedig az áthaladási sebességet – riogat egy e-mailben terjedő körlevél, amely a rendőrség szerint ugyan valótlan, bár van némi valóságalapja.

hvg.hu Autó

Traffipaxok az M1-esen - galéria

Nagyon népszerű téma lett a sajtóban és az internetes fórumokon is az M1-es autópályán felállított automata sebességmérő berendezésekkel kapcsolatos minden új információ. Galériánkban bemutatjuk, hogyan jelzik előre, illetve milyen berendezésekkel mérik az említett szakaszokon a sebességet.

hvg.hu Autó

670-nel fotózott le egy brit taxist a traffipax

Egy 12 éves Vauxhall Cavaliert hajtó brit taxis nem mindennapi felszólítást vett át minap a postán. A hatvan fontos büntetést és a három büntető pontot azért kapta, mert a rendőrségi fotó szerint 420 mérföld/órás, azaz 672 kilométer/órás sebességgel haladt lakott területen.

automenedzser.hu Autó

Nem lehet megúszni a büntetést, ha villan a traffipax

Annak ellenére, hogy az M0-áson folyamatosan dugó van, az Állami Autópálya Kezelő mérései alapján a teherkocsik átlagsebessége 95, a személyautóké 105 kilométer/óra. A megengedett sebesség 70, illetve 80 kilométer/óra. Magyarországon a személyi sérüléses közlekedési balesetek 35 százaléka gyorshajtás miatt következik be. A rendőrség döntött: minden eszközt bevet azért, hogy csökkentse a száguldozók számát. Az intézkedéssorozat első lépése az M1-esen felállított automata sebességmérő berendezések telepítése.