szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A közszolgálati bulvár pazar dotációjával teremt konkurenciát a kormány a piac által amúgy is megtépázott kereskedelmi médiumoknak. Az állami műsoralap önmagában annyi támogatást kap, amennyi pénzt a többi piaci szereplő együttesen kasszíroz a hirdetésekért.

A közmédiumok összevonásával létrejött műsorgyártó konglomerátum, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) 77,4 milliárd forintból gazdálkodhat jövőre, ebből közel 65 milliárd az állami támogatás az idei 58,5 milliárddal szemben. De még ez utóbbi is nagyobb összeg, mint amit a piacon szereplő csaknem összes televízió nettó reklámbevételként elkönyvelt 2010-ben. A Magyar Elektronikus Médiaszolgáltatók Egyesülete szerint a tévés reklámpiac teljes árbevétele 58,3 milliárd, a rádiósé 4,5 milliárd forint volt tavaly – azaz a hat évvel korábbi szintre süllyedt vissza, és az idén biztos, jövőre pedig valószínű a további csökkenés.

Arról, hogy mindez milyen műsorpolitikát eredményezett a köztévénél, az e heti HVG-ben olvashatnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!