szerző:
hvg.hu

Szándékosan tönkreteszi a Malév még működő, földi kiszolgáló leányvállalatát Limburger Lóránt vezérigazgató – lényegében ezt állítja a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet vezetője. Csorba Attila szerint agresszióba torkollhat az, ami a cégnél folyik.

„Folyosói pletykákból azt hallani, hogy a menedzsmenten belül van egy olyan érdekcsoport, ami azon dolgozik, hogy a még működő földi kiszolgáló cég, a Malév GH piacvesztésével és nehéz helyzetbe kerülésével, a vezetésen belül valakik üzletrészt szerezhetnének” – jelentette ki egy csütörtöki sajtótájékoztatón Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesület Szakszervezet (LESZ) vezetője. Csorba ugyanakkor a hvg.hu kérdésére nem nevezte meg, hogy a vezetésen belül kire, kikre gondol. Ugyanakkor a sajtótájékoztatón végig azt hangoztatta: a Malév és egyben a földi kiszolgálást vezető Malév-leányvállalat, Malév GH vezérigazgatója, Limburger Lóránt egymás után hozza a szakszervezet szerint káros, gyanús hátterű döntéseket, így siettetve a csoportos leépítést.

Csorba a káros döntések között említette, hogy a Malév csődje után az Malév GH menedzsmentje nem kezdett agresszív piacszerzésbe, helyette a napokban több speciális műszaki berendezést – buszokat, vontatókat, mobil áramforrásokat – adott kölcsön a török tulajdonban lévő versenytárs, a Celebi GH számára. Csorba emlékeztetett arra, hogy Limburger évekkel ezelőtt a Celebi ügyvezetője volt.

Limburger Lóránt vezérigazgató. A szakszervezet nekiment
©

A szakszervezeti vezető szerint aggasztó Limburger azon kijelentése is, miszerint az Malév GH becsült értéke 1-1,2 milliárd forint, noha a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő 3 milliárd forintra taksálta a társaságot. Összehasonlításképpen elmondta, hogy a Celebi GH néhány éve 10 milliárd forintért cserélt gazdát. Csorba úgy véli, felelős vezető nem nyilatkozhat úgy, ahogy Limburger, aki szerdán az MTI-nek azt mondta, hogy a piac bizalma folyamatosan csökken az Malév GH iránt. Csorba azt állítja: a cégnél dolgozók közül egyre többen bizonyosak abban, hogy Limburger, aki Borisz Abramovics orosz befektető hívására éppen a Celebi GH éléről tért vissza az Malév GH-hoz, valójában nem a cég megmentéséért dolgozik.

A Malév-vezér kiakadt
Limburger Lóránt, a Malév és a Malév Ground Holding vezérigazgatója tételesen cáfolta lapunknak Csorba Attila mai sajtótájékoztatóján tett kijelentéseit. A cégvezető jogi útra tereli az ügyet, mert szerinte Csorba túlment a határon, amikor azt állította: a Malév leányvállalatát szándékosan akarja tönkretenni a cégvezetés.

Csorba beszélt arról is, hogy a vállalat több mint felét, 450 embert rúgnak ki, miközben a napokban alacsonyan képzett, korábban kölcsönzöttként dolgozó munkavállalókat felvettek. „Komoly konfliktus látszik kialakulni, a dolgozók haragja, elkeseredése is fokozódik. Ezt ma még úgy látjuk, hogy meg tudjuk fékezni, de akkor át kell gondolni a dolgokat a tulajdonosoknak” – utalt az államra Csorba, aki szerint akár agresszióba is torkolhat az, ami az Malév GH-nál zajlik. Azt, hogy mit ért agresszió alatt, a kérdésre nem fejtette ki, mindössze annyit mondott: „itt nem azokról van szó, akik éppen megélnek egyik napról a másikra, hitelük van, nehéz helyzetben vannak”. Az elbocsátottak listáján található egyébként a LESZ szakszervezet több tisztségviselője, köztük Csorba Attila is – derült ki a sajtótájékoztatón. „A vezetés ezzel lefejezi az Üzemi Tanácsot, a Munkavédelmi Bizottságot, a Felügyelő Bizottságot pedig működésképtelenné tette” – mondta a szakszervezeti vezető.

Összeesküvés-elméletekből egyébként eddig sem volt hiány a Malév háza táján. A légitársaság csődje után több dolgozó is azt állította, hogy a menedzsment korábban tárgyalt a kormánnyal, sőt a menedzsment „államtitkoknak minősülő papírokat is aláírt”. Mások arra vettek volna mérget, hogy a kormánynak is érdeke volt a csőd, a kieső járatokat (és forgalmat) meg majd pótolják más légitársaságok, így például a Ryanair. Utóbbi felvetés nem is teljesen alaptalan. Információnk szerint az csőd előtt nem sokkal a Ryanair kétszer is megkereste a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airportot, legutóbb éppen aznap, amikor a leállást bejelentették. Korábban ugyanakkor a hvg.hu-nak több, egymástól független malévos forrás is megerősítette, hogy a leállásról nem a kormányzat, hanem személyesen Limburger Lóránt döntött. Értesülésünk szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumból azt az ukázt kapta a vezetés, hogy a Malév addig üzemeljen, ameddig csak lehetséges. Limburger állítólag az után döntött a leállás mellett, hogy világossá vált számára: ha a 400 ezer dolláros tartozást rendezi a tel-avivi repülőtér felé, akkor a Malév nem tudja kifizetni a januári béreket.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
MTI Gazdaság

A Malév-vagyon nem lesz elég a hitelezők kielégítésére

Folyik a Malév február 14-én megkezdett felszámolása, a vagyon feltérképezése és a lehetséges források feltárása, s a vizsgálatok jelenlegi szakaszában biztosnak látszik, hogy az összes hitelezői igényre a cég vagyona nem nyújt fedezetet - tájékoztatta a Malév szerdán az MTI-t.

MTI / hvg.hu Gazdaság

Index: így nézett volna ki az új Malév

A Malév leállásának másnapján kellett volna elindulnia annak a légitársaságnak, amelynek létrehozására a szükséges tőkét, a várható bevételeket, a létszámot és a repülőgépflottát, valamint három hónapra szóló munkarendet tartalmazó három üzleti modell készült - ismerteti az Index.hu a birtokába került, 2010 februárjában készült megvalósíthatósági tanulmányt. Ugyanerről korábban már Oszkó Péter is írt a hvg.hu-n vezetett blogjában.

hvg.hu Gazdaság

Erre számíthatnak a kirúgott malévosok

A jövő hét második felében születhet meg a pontos döntés a Malévnál már korábban bejelentett csoportos létszámleépítésről - mondta a Napi Gazdaságnak a légitársaság munkaügyi vezetője.

Nagyot fog nézni, ha ilyen villamos suhan majd Budapesten

Nagyot fog nézni, ha ilyen villamos suhan majd Budapesten

Itt vannak a részletek az állami nyugdíjkötvényről

Itt vannak a részletek az állami nyugdíjkötvényről

Kétszázan utaztak az ötvenfős kompon Irakban, az utasok fele nem élte túl

Kétszázan utaztak az ötvenfős kompon Irakban, az utasok fele nem élte túl

Náci karlendítéssel ábrázolják Orbánt egy szlovén címlapon

Náci karlendítéssel ábrázolják Orbánt egy szlovén címlapon

Tiszta lappal: kell-e aggódnunk Curtisért?

Tiszta lappal: kell-e aggódnunk Curtisért?

Így áll most az Olof Palme ház felújítása – fotók

Így áll most az Olof Palme ház felújítása – fotók