szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

Összehasonlító reklámok közlése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Magyar RTL Televízió Zrt.-t.

A GVH azért indított vizsgálatot a Magyar RTL Televízióval szemben, hogy megállapítsa, az RTL Klub által közzétett, a saját és a Tv2 televíziós csatornák nézettségbeli különbségét összehasonlító reklámjai megfeleltek-e az összehasonlító reklámmal szemben támasztott jogszabályi követelményeknek.

A reklámok tavaly március 30. és április 16. között jelentek meg több, országos terjesztésű lapban. A vizsgálat során a hivatal megállapította, hogy a reklámokban megcsillagozott apró betűs részek megjelölik, hogy az RTL Klub által elért 90 napos nézettségi előny csak a főműsoridőben, és a 18-49-es korosztályban mért nézettségre vonatkozik.

De a reklámok szöveges részeinek felépítése és képi megjelenítése azt a benyomást kelthették, hogy az adott időszakban az RTL Klub nézettségi előnye a teljes lakosság körében mért teljes műsoridős nézettségre vonatkozik.

Mivel a reklámok nem feleltek meg az összehasonlító reklámokkal szemben támasztott tárgyilagosság követelményének és a fogyasztók megtévesztésére is alkalmasak, így a jogsértés elkövetéséért a GVH 10 millió forintra bírságolta meg az RTL-t

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!