OT: óriási dugók jöhetnek, ha a bringások a buszsávon tekernek

A taxisok szerint nem szabad ráengedni a kerékpárosokat a buszsávokra, mert így óriási dugók alakulnak ki a fővárosban - hangzott el az m1 reggeli műsorában.

  • hvg.hu hvg.hu
OT: óriási dugók jöhetnek, ha a bringások a buszsávon tekernek

Nem általában a biciklisekkel van gondjuk a taxisoknak, illetve a fővárosban közlekedő autósoknak, hanem azokkal a notórius kerékpárosokkal, akik mindenféle KRESZ-szabályt, sértenek, vagy nem is ismernek – mondta Metál Zoltán, az Országos Taxisszövetség elnöke az m1 Ma reggel című műsorában.

Egyelőre az autósközlekedés számára van kifejlesztve a közúthálózat, és a bringás egyfajta mellékes dologként szerepel. Sokszor megesik, hogy véget ér a bicikliút, és a kerékpáros tanácstalan, hogy jobbra, balra – reagált Ábrók Norbert, az Aeroflotta Futárszolgálat biciklis futára, aki felhívta a figyelmet arra: külföldön minden bringást úgy kezelnek, mintha tegnap kezdte volna, és kialakult egyfajta tolerancia velük szemben.

Metál Zoltán a műsorban arról is beszélt, hogy szerinte a jelenlegi buszsávok alkalmatlanok arra, hogy ráeresszék a taxisok és az autóbuszok mellett a kerékpárosokat is. Ahol erre külföldön van példa, ott egy méterrel szélesebb a buszsáv, vagyis a járművek nem kényszerülnek arra, hogy kövessenek egy óránként 15 kilométeres sebességgel közlekedő kerékpárost. Úgy vélte: ha életbe lép az új KRESZ, és a bicikliseket is beengedik a buszsávokba, óriási dugók alakulnak ki a belvárosban.

Az utóbbi években nagyon megnőtt a bringások száma, a biciklikölcsönzők pedig megoldják azok problémáit, akik már eddig is akartak kerékpárral közlekedni, csak nem jutottak el a vásárlásig – mondta Ábrók Norbert, aki szerint a nagy igény miatt a hálózat is fejlődik majd. Egyébként úgy vélte: az autósokkal a taxisokkal tudnak legjobban együttműködni, a professzionális vezetők ugyanis sokkal jobban tekintettel vannak a biciklisekre, mint a rutintalan sofőrök.

Az Országos Taxisszövetség elnöke a legnagyobb problémának azt nevezte, hogy ma bárki bemehet egy bevásárlóközpontba, biciklit vásárolhat, és azt gondolhatja, hogy mindféle KRESZ-tudás nélkül kerékpározhat Budapesten. Hozzátette: a kerékpárok járműnek minősülnek, ugyanakkor nincs biztosításuk. Ha kárt okoznak a közlekedésben, valakinek viselni kell ennek az ódiumát. Metál Zoltán hangsúlyozta, hogy jelenleg erre nincsen példa, majd vitapartnere kiigazítását követően elismerte, hogy létezik a kerékpárosok számára is biztosítás, de – mint mondta – az nem kötelező.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.