szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Médiatanács vizsgálja, hogy túl nagy médiapiaci koncentráció összpontosul a közmédiában.

Emiatt indít vizsgálatot a Médiatanács. A szervezet időről időre megvizsgálja, melyek a jelentős befolyásoló erővel bíró médiaszolgáltatók. Jelenleg három ilyen van: a TV2 Média Csoport Kft., a Magyar RTL Televízió Zrt., valamint a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. (ez a közmédiát jelenti, mióta a Duna TV a főadó).

Utóbbi azonban lassan a fejünkre nő: a Médiatanács megállapította, hogy a rádiós és audiovizuális médiaszolgáltatásainak éves átlagos közönségaránya 40 százalék felett van: egészen pontosan 46,5 százalék. Emiatt a médiapiaci koncentráció megelőzésére irányuló eljárást indít a szervezet.

A Médiatanács emellett lezárta a Klubrádió ügyének első szakaszát, hiánypótlásra kötelezte a Derecske 94,7 MHz helyi rádiós pályázat két jelentkezőjét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!