szerző:
hvg.hu

A beruházó cég ügyvezető igazgatója szerint éppen környezetvédelmi szempontból fontos a beruházás, a BKK viszont azt közölte, hogy ők aktívan nem vesznek részt a beruházásban.

Mint arról beszámoltunk, titokban elindultak a munkálatok a Gellért-hegyre tervezett új sikló beruházása ügyében, az egyébként természetvédelmi területnek számító hegyen pedig a sikló megépítése miatt fákat is ki kell vágni. Azt viszont hetek óta titkolja az engedélyt kiadó Pest Megyei Kormányhivatal, hogy pontosan hány fát is kell kivágni.

A tervezett siklónak földalatti végállomása lenne a Krisztina körút és a Hegyalja út találkozásánál, az RTL Klub pedig úgy tudja, hogy az építkezéshez szükséges régészeti munkákat már el is végezték a területen. Az összesen 300 méteres sikló az Orom utcáig alagútban haladna, innen pedig mintegy 180 métert a földfelszínen, tenne meg, vagyis itt kellene fákat kivágni az építkezéshez.

A Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgátató Kft.ügyvezető igazgatója, Walton Imre az RTL Klub kérdésére azt válaszolta, hogy

69 fa kivágására van engedélyük,

cserébe viszont más természetvédelmi területen 421 fát kell ültetniük. Walton közlése szerint csak a "legszűkebb védőzónában" vágják ki a fákat, de szerinte éppen környezetvédelmi okokból fontos a sikló megépítése, így ugyanis a turistabuszoknak nem kell majd felmennie a Gellért-hegyre.

Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgátató Kft. 25 százalékban a Budapesti Közlekedési Központ tulajdonában van, 75 százalékban pedig magánbefektetőké - mint korábban beszámoltunk róla, a többségi pakett 45 százaléka a kétszeres olimpiai bajnok kajakos-üzletember Horváth Gáboré, míg 55 százaléka Bató Csabáé - a BKK pedig az üggyel kapcsolatban azt közölte a csatornával, hogy sem ők, sem a főváros a beruházás megvalósításában aktívan nem vesz részt, a költségeket - amely az RTL Klub szerint mintegy 6 milliárd forint - a magánbefektetők állják.

A Levegő Munkacsoport szerint felháborító, hogy egyeztetés nélkül tervezték meg a munkát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Mérnökökből és fizikai dolgozókból van a legnagyobb hiány

Mérnökökből és fizikai dolgozókból van a legnagyobb hiány

Egy autószállítón próbált egy lopott Audit átvinni Romániába

Egy autószállítón próbált egy lopott Audit átvinni Romániába

Mészárosék kapták az év alaptőke-emeléséért járó díjat a BÉT rendezvényén

Mészárosék kapták az év alaptőke-emeléséért járó díjat a BÉT rendezvényén

120 millióból vesz babacsomagokat az állam a határon túli magyar családoknak

120 millióból vesz babacsomagokat az állam a határon túli magyar családoknak

Egy Banksy-graffitit találhattak Tokióban, hitelesíteni szeretnék – fotó

Egy Banksy-graffitit találhattak Tokióban, hitelesíteni szeretnék – fotó

Apró méregzsák: 300+ lóerővel támad az új BMW X2 M35i

Apró méregzsák: 300+ lóerővel támad az új BMW X2 M35i