Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Titokban indultak a munkálatok, és azt sem verik nagydobra, hány fát kell kiirtani a városképet jelentősen befolyásoló hegyoldalról.
120 éve születtek az első tervek a Gellért-hegyi siklóra, de nem véletlen, hogy sokáig halogatták a megvalósítását. Kialakításával ugyanis jelentősen megváltozik majd a városkép Pest felől szemlélve, hiszen a hegy legzöldebb, Pest felől jól látható részén húzódik a nyomvonal.
A G7 írta meg, hogy a hegy lábánál mindenféle előzetes bejelentés nélkül már el is indultak a földmunkák, melyet a 444 szerint egy először 2013-ban kiadott, majd 2016-ban módosított engedély tesz lehetővé. Ez alapján a leendő gellérthegyi sikló magántulajdonosai jókora területen kiirthatják majd a fákat a hivatalosan “országos jelentőségű védett természeti területnek” számító hegyoldalban. Azt viszont hetek óta titkolja az engedélyt kiadó Pest Megyei Kormányhivatal, hogy pontosan hány fát is kell kivágni.
A fák védelme érdekében az elmúlt évtizedekben három olyan terv is született, mely a síneken futó sikló helyett libegőt vinne fel a Citadelláig – írta a 444. Először a Belvárosból a Dunán keresztül a hegycsúcsig, majd a Belgád rakpartról a Várba és onnan a Várba vezető útvonal volt tervbe véve, majd onnan építettek volna még egy ágat a Gellért-hegy tetejéig. A megépülő sikló az Orom utca vonaláig alagútban, onnan pedig a föld felett halad majd, 72 másodperc alatt érnek fel a Citadella-sétányig.
A Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgáltató Kft. – melyben 25 százalékos része van a fővárosnak a BKK-n keresztül – két magánbefektető érdekeltsége. A többségi pakett 45 százaléka a kétszeres olimpiai bajnok kajakos-üzletember Horváth Gáboré, míg 55 százaléka Bató Csabáé. Az érintettek a G7-nek elmondták, a beruházás 4,5 milliárd forintba kerül.
Korábban felmerült, hogy a sikló átadásával egyidőben teljesen kitiltanák a turistabuszokat a Gellért-hegyről, márpedig az autóbuszos cégek egyik legfontosabb célpontja épp a Citadella. Kálmán István, a Magyar Beutaztatók Szövetségének elnöke korábban azt nyilatkozta, legalább 30-40 busz számára kellene parkolóhely a Citadella környékén. A hegy lábánál egy mindössze 13 busz befogadóképességű parkoló épül.
A Gellért-hegy 1997 óta természetvédelmi terület.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.