Dercsényi Dávid
Dercsényi Dávid
Tetszett a cikk?

Saját költségre fizettek egy éjszakát egy négycsillagos hotelben azok a Ryanair-károsultak, köztük fiatal gyerekek, akik nem tudtak hazautazni a hétfő délelőtti menetrend szerinti géppel. Egyikük arról is beszélt a hvg.hu-nak, hogyan kellett az átázott ruhákat a reptéren a mosdóban szárítgatni, és hogyan omlottak össze a repülőtéren a kislányok.

Tizenkét magyar utas, kislányok és szüleik járják továbbra is a kálváriájukat Olaszországban. Ahogyan arról mi is hírt adtunk, Bergamóban szálltak volna fel a Ryanair budapesti járatára hétfő délelőtt, de a gép indulása először csúszott, majd törölték a járatot. Elértük a kis csoportból az egyik kísérőt, akik éppen Milánó felé buszoznak, hogy vonatra szállhassanak. A tervük jelenleg az, hogy este továbbutaznak egy vonattal Bécsbe, majd onnan családtagok segítségével mindenki hazaautózik Budapestre.

A zömében 10-13 éves lányok és szüleik eredetileg egy táncvilágbajnokságra mentek ki másfél napra Bergamóba, és azt meg is nyerték a gyerekek. De az álomból hamar rémálom lett, amikor kiderült, hogy a visszaút meghiúsult: miután a 12 fős csapat járatát törölték, más járatok sem tudták őket elvinni. A 40 fős csapat egy része hazajött a délutáni Ryanair mentesítő géppel, de a másik részük nem tudott erről a lehetőségről. A későbbi mentesítő járatot aztán a Ryanair lemondta – a hvg.hu-nak nyilatkozó anyuka – aki nem szeretne névvel szerepelni a cikkünkben – azt mondja, úgy hallották, sztrájk, aztán meg az ítéletidő miatt.

Közben a légitársaság felajánlott egy buszos hazatérési lehetőséget. Buszjegyeket vettek, de az ígért járat nem érkezett meg hétfő este 18:30-ra, Magyarországról tudták meg, hogy 2,5 órát késik. A reptéri buszos cég emberei mindeközben nem mondtak semmit. A milánói magyar konzulátus viszont lebeszélte őket, hogy felszálljanak a buszra: északabbra szörnyű az idő, veszélyes busszal nekiindulni. És a velencei csatlakozást sem érték volna el a késés miatt.

Ezért ott maradtak a reptéren. A készpénz lassan elfogyott, a mobilok elkezdtek merülni, az esőben mindenki megázott – jellemző, hogy a reptéri mosdó elektromos kézszárítója felmondta a szolgálatot a folyamatos terhelés miatt. Nem volt mit tenni, egy négycsillagos hotelben kellett egy éjszakát tölteni, amit az általunk elért kísérő férje fizetett, ez jó 220 ezer forintos pluszkiadást jelentett. Közben elkezdtek pénzt gyűjteni a Facebookon, a barátok össze is dobtak nekik pénzt, amivel már nem érezték magukat olyan tehetetlennek. Ettől függetlenül a kislányok hétfő estére már össze-összeroppantak, sírás, kétségbeesés zajlott a reptéren. Ráadásul az egyikük meg is fázott. "Csak érjünk már haza" – ez volt és most is ez az egyetlen óhaja.

A kísérő azt nem érti, a konzulátus miért nem tudott jobban segíteni a szervezésben, még csak kölcsönt sem kellett volna adni, de az idegőrlő volt, hogy nekik kellett mindennek utánajárni, folyamatosan lógni a telefonon. Ugyanakkor most, amikor végül megérkeztek Milánóba, a konzulátusról kimentek eléjük, és segítettek elintézni a vonatjegyet Bécsbe. További kérdés, hogy mi lesz a költségekkel, mit fog megtéríteni a Ryanair, amely legutóbb úgy változtatta meg az üzletszabályzatát, hogy a reklamálóknak egyenesen Írországban kell panaszt benyújtaniuk.

Borítóképünk illusztráció.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!